رمز ارز

رویدادهای تاریخ‌ساز دنیای رمزارزها در سال ۲۰۲۲!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

حتی در بحبوحه آشفتگی بازار ارزهای دیجیتال و حملات مکرر عمومی به این صنعت، برخی از دولت‌ها شجاعت پذیرش این نوآوری را پیدا کردند و نام آنها در فهرست برترین‌ها قرار گرفته است. برای مثال، امارات متحده عربی و السالوادور به پیشبرد دستور کار رمزارزی خود ادامه دادند و بریتانیا هم تلاش زیادی برای ایجاد پایه‌های نظارتی نشان داد. در این میان، برزیل و آفریقا نیز به طور قانونی ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناختند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

برزیل

به گزارش سایت کوین تلگراف، ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل، قبل از ترک سمت خود، لایحه‌ای را امضا کرد که استفاده از رمزارزها را به عنوان روش پرداخت در این کشور قانونی می‌کند. این لایحه مانند السالوادور، ارزهای دیجیتال را به یک ارز قانونی تبدیل نمی‌کند، اما همچنان تعریف قانونی برای ارزهای دیجیتال را معرفی کرده و یک مجوز برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی ایجاد می‌کند.

سازمان مالیاتی این کشور ۱۲۰۵۳ سازمان منحصربه‌فرد را ثبت کرده که رمزارز را در ترازنامه خود در آگوست ۲۰۲۲ اعلام کرده‌اند و همچنین بورس اوراق بهادار برزیل از برنامه‌های خود برای عرضه اولین محصول رسمی با هدف بازار ارزهای دیجیتال – بیت کوین، خبر داده است.

انگلستان

انگلستان تصمیم خود برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی ارزهای دیجیتال را با لایحه خدمات مالی تأیید کرد. مقررات مربوط به استیبل کوین‌ها را گسترش داد و اصطلاح جدید دارایی‌های تسویه دیجیتال (DSA) را ابداع کرد. امسال دیوان عالی دادگستری لندن حکم داده است که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نمایانگر «مالکیت خصوصی» هستند.

السالوادور

پس از افشای طرح انتشار “اوراق قرضه بیت کوین”، دولت نایب بوکله از آن زمان در تلاش است تا آن را اجرا کند. اما با تاخیرهای بسیار، وزیر اقتصاد السالوادور، لایحه‌ای برای جمع‌آوری سرمایه برای شهر بیت کوین ارائه کرد، اما هنوز خبری از موفقیت این لایحه هنوز منتشر نشده است. در این میان، لازم به ذکر است که صنعت گردشگری در السالوادور از زمان تصویب قانون بیت کوین در سپتامبر 2021 بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

جمهوری آفریقای مرکزی

جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) با جمعیت 5 میلیون نفری خود، اولین کشور در این قاره بود که استفاده از ارزهای دیجیتال در بازارهای مالی را قانونی کرد. لایحه کریپتوکارنسی که به اتفاق آرا توسط قانونگذاران تصویب شد، به معامله‌گران و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های رمزارزی را انجام دهند و همچنین مسیر را برای پرداخت مالیات‌ها به صورت رمزارز از طریق نهادهای مجاز، هموار می‌کند.

امارات متحده عربی

در ماه مارس، دبی یک چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال با هدف محافظت از سرمایه‌گذاران و “طراحی استانداردهای بین‌المللی بسیار تضمین‌شده” برای حاکمیت صنعت ایجاد کرد. سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی (VARA) که به تازگی تأسیس شده، در مناطق آزاد و توسعه ویژه امارات به استثنای مرکز مالی بین‌المللی دبی، اختیارات اجرایی دارد.

ابوظبی نیز پیش‌نویس توصیه‌هایی را برای تجارت NFTها ارائه کرد. آن‌ها NFT‌ها را به‌جای «سرمایه‌گذاری یا ابزار مالی مشخص» به‌عنوان مالکیت معنوی علامت‌گذاری کردند و به تسهیلات تجاری چندجانبه و متولیان دارایی‌های مجازی اجازه دادند تا بازارهای NFT را اداره کنند.

در ماه ژوئیه، دبی استراتژی متاورس دبی را راه‌اندازی کرد که هدف آن، تبدیل امارات به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان است. این کشور حتی اولین شهر خود به نام شارجه‌ورس (Sharjahverse) را در متاورس افتتاح کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا