رمز ارز

احساس ترس در بازار ارزهای دیجیتال حاکم شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صنعت ارزهای دیجیتال در سال گذشته اتفاقات تلخ زیادی را تجربه کرد، از شکست شرکت‌ها و پروژه‌های متعدد رمزارزی گرفته تا ورشکستگی صرافی‌های فعال در این حوزه که همه این اتفاقات موجب کاهش قیمت‌ها و زیان سرمایه‌گذاران بی‌شماری شد.
امسال صنعت رمزارزها فعالیت خود را با شرایط مناسبی آغاز کرده بود، اما این کلاس از دارایی‌ها بار دیگر ضربه بزرگ دیگری خورد که این‌بار، واضح‌ترین دلیل از سوی عوامل خارجی بود. همه این موارد به عملکرد بیت‌کوین و اکثر آلت‌ کوین‌ها آسیب رسانده و در نتیجه، باعث تغییر در رویکرد کلی این بازار شده است.
در هفته‌های ابتدایی سال 2023، قیمت بیت کوین توانست بر مقاومت 17000 دلار غلبه کند، که این امر باعث افزایش قیمت آن تا 25000 دلار در ماه فوریه شد. پس از رشد قیمتی نزدیک به 50 درصد که پس از یک رکود چند ماهه شکل گرفت، شاخص ترس و طمع از ناحیه ترس و ترس شدید به ناحیه حرص و طمع رسیده بود.
با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان صنعت رمزارز به پایان رسیدن بازار نزولی و ثبت رکودهای قیمتی جدید برای بیت‌کوین را پیش‌بینی کرده بودند، این رمزارز نتوانست روند صعودی خود را ادامه دهد و رشد قیمتی آن متوقف شد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

دلایلی از جمله فروش بیت‌کوین‌های توقیف شده از بازار Silkroad در Coinbas توسط دولت ایالات‌متحده و حتی افزایش نرخ بهره، باعث کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین شد. همه این موارد بر قیمت بیت‌کوین تأثیر گذاشت و باعث کاهش قیمت این ارز تا 19500 دلار گردید. به این ترتیب، احساسات بازار نیز که توسط شاخص ترس و طمع به نمایش گذاشته می‌شود، تغییر کرد.
این شاخص که عوامل مختلفی مانند نوسانات قیمتی، نظرات افراد در رسانه‌های اجتماعی، نظرسنجی‌ها و … را در نظر می‌گیرد، به عدد 33 کاهش یافته که نشان‌دهنده ترس است. این شاخص در ماه فوریه بالای 55 بود که نشان‌دهنده احساسات حریصانه و طمع بود و هفته گذشته حدود 50 بود که نشان از رفتار خنثای کاربران داشت.

احساس ترس در بازار ارزهای دیجیتال حاکم شد!

منبع

کریپتو پوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا