رمز ارز

احتمال سقوط یک بانک دیگر در آمریکا! تأثیر آن بر قیمت بیت کوین چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت بیت ‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته و به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افت سپرده‌های بانک فرست ریپابلیک (First Republic Bank) که نگرانی‌های جدیدی از بحران بانکی در ایالات متحده ایجاد کرده، افزایش قابل‌توجهی داشت.
بر اساس داده‌های بازار، ارزش سهام بانک فرست ریپابلیک در ۲۵ آوریل بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و افزایش ترس از شکست احتمالی یک بانک دیگر، باعث رشد ۳٫۵ درصدی قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته شد. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۲۸،۳۷۵ دلار معامله می‌شود.

به گزارش رمزارز نیوز، چارلز گاسپرینو (Charles Gasperino)، گزارشگر Fox News Business، به تازگی خبر داده که بانکدارانی که با فرست ریپابلیک کار می‌کنند، انتظار دارند که این موسسه به مرحله government receivership (در امانت دادگاه بودن) برسد. این روش به بستانکاران اجازه می‌دهد تا وجوهی را که در آستانه نکول احتمالی هستند، بازیابی کنند و به شرکت‌های مشکل‌دار در جلوگیری از ورشکستگی کمک می‌کند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

در این میان، داده‌های شرکت تحلیلی Santiment نشان می‌دهند که ارتباط بین بیت کوین و شاخص S&P 500 ممکن است در حال کاهش باشد؛ چون انتشار اخبار اخیر و ترس از یک بحران بانکی دیگر، باعث شده که روایت «پناهگاه امن بودن بیت کوین» در میان فعالان بازار دوباره مطرح شود.
مشکلات بانک فرست ریپابلیک در اوایل ماه مارس شروع شد که سپرده‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری ۱۱ موسسه بانکی بزرگ در ایالات متحده از جمله J.P. Morgan و Bank of America Corp در این بانک را به همراه داشت. به گفته منابع ناشناس، علی‌رغم اینکه فرست ریپابلیک نگرانی‌هایی در مورد نقدینگی داشت، مقامات آمریکایی اعلام کردند که سپرده‌های این بانک در حال «تثبیت» بوده و این بانک در خطر تجربه «هجوم بانکی» نیست. با این حال، اکنون شاهد آن هستیم که این اطمینان‌ها نادرست بوده‌اند.

منبع

کوین‌تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا