بازی

اتحادیه اروپا نظر کمپانی‌های دیگر درباره خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت را می‌پرسد

اتحادیه اروپا نظر کمپانی‌های دیگر درباره خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت را می‌پرسد

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت حاشیه‌های زیادی به همراه داشته و اکنون رگولاتورها و سازمان‌های نظارتی اروپایی نظر دیگر کمپانی‌ها و ناشران را در این زمینه پرسیده‌اند. 

بنابر گزارش Reuters یک پرسشنامه ۹۱ صفحه‌ای توسط کمیسیون اروپا به شرکت‌های مختلف ارسال شده تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کند. احتمالا کمپانی‌های مد نظر اتحادیه اروپا سازندگان کنسول، ناشران، توسعه دهندگان، توزیع کنندگان و ارائه دهندگان سیستم عامل روی پی‌سی هستند.

مطلب پیشنهادی:مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدیدرقابت پلی استیشن و ایکس باکس از همیشه نزدیکتر!
مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدید

از شرکت‌ها خواسته شده تا قبل از کریسمس به این پرسشنامه جواب دهند و یکی از جنبه‌‌های آن استراتژی احتمالی مایکروسافت برای انحصاری کردن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد است. یک سری از سوالات دیگر نیز روی اهمیت و تاثیر بازی‌های اکتیویژن در رقابت بین کنسول‌ها پلی استیشن و ایکس باکس تمرکز دارند.

کمیسیون اروپا همچنین درباره Call of Duty سوال داشته و می‌خواهد بداند که آیا این سری بازی مهم‌ترین فرانچایز صنعت است یا نه. مایکروسافت در ماه‌های اخیر به صورت پیاپی اعلام کرده که قصد ندارد بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را انحصاری کند و نهادهای نظارتی نباید نگران باشند.

یک بازی از اکتیویژن

مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که به سونی یک قرارداد ۱۰ ساله و قانونی پیشنهاد داده تا عناوین جدید سری کال آو دیوتی را همان روزی که به ایکس باکس می‌آید، برای پلی استیشن نیز در دسترس قرار دهد. این شرکت همچنین در هفته گذشته نیز اعلام کرد که معاملات مشابهی را به نینتندو و استیم ارائه کرده است.

هنوز سرنوشت خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت مشخص نیست و این امکان وجود دارد که سازمان FTC و اتحادیه اروپا مانع نهایی شدن آن شود.

مطلب پیشنهادی:۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانیدهر ارزانی بی‌حکمت نیست!
۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانید


بررسی ویدئویی استیم دک

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا