بازی

معامله مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد حالا با شکایت گیمرها مواجه شد

معامله مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد حالا با شکایت گیمرها مواجه شد

همزمان با شکایت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده علیه مایکروسافت، خرید اکتیویژن بلیزارد توسط این شرکت با یک مخالف جدید روبرو شده است: یک دسته از گیمرها.

شرکت حقوقی ضد انحصار Joseph Saveri توضیح می‌دهد که در ۲۰ دسامبر همراه با شرکت حقوقی Alioto یک شکایت خصوصی در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا به نمایندگی از شاکیانی را تنظیم کرده که به کاهش رقابت در صنعت بازی‌های ویدیویی در نتیجه ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزار اشاره کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:مقایسه عملکرد ویندوز ۱۰ با ویندوز ۱۱ در بازی‌هابهترین سیستم عامل برای گیمرها کدام است؟
مقایسه عملکرد ویندوز ۱۰ با ویندوز ۱۱ در بازی‌ها

این دادخواست خصوصی توسط ۱۰ شاکی ثبت شده که به صورت گروهی شکایت کرده‌اند و همه آن‌ها دسته از گیمرهای قدیمی معمولی از کالیفرنیا، نیومکزیکو و نیوجرسی هستند.

اصل شکایت درباره همان چیزی است که احتمالا انتظار داشته باشد: شاکیان پرونده ادعا می‌کنند که این معامله باعث کاهش رقابت در صنعت بازی می‌شود و به مایکروسافت این توانایی را می‌دهد که رقبا خود و تولید را محدود کند، انتخاب مصرف‌کنندگان را کاهش دهد، قیمت‌ها را افزایش دهد و مانع رقابت شود. در واقع این شکایت بازتاب بسیاری از استدلال‌های FTC در مورد نگرانی‌های ضد رقابتی و تسلط بر بازار است.

مایکروسافت

وکیل «جوزف آلیوتو» در بیانیه‌ای استدلال می‌کند:

هیچ چیز به اندازه ادغام‌های بزرگ دو تا سه دهه اخیر برای سیستم شرکت آزاد مخرب نبوده است. آن‌ها مشاغل را نابود می‌کنند، قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و باعث کاهش کیفیت و جلوگیری از نوآوری می‌شوند. در این مثال، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا به جای رقابت در تلاش است تا رقیب قابل توجه خود در صنعت بازی را حذف کند.

آیا این شکایت باعث توقف معامله مایکروسافت می‌شود؟ مطمئنا نه! FTC در حال حاضر بزرگ‌ترین مانع این خرید است که گفته می‌شود قصد دارد یک دادخواست آنتی‌تراست برای جلوگیری از تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تنظیم کند.

مطلب پیشنهادی:مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدیدرقابت پلی استیشن و ایکس باکس از همیشه نزدیکتر!
مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدید


بررسی ویدئویی استیم دک

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا