بازی

آیا استفاده مداوم از سشوار و اتو مو به موها آسیب می رساند؟

آیا استفاده مداوم از سشوار و اتو مو به موها آسیب می رساند؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

استفاده از سشوار و سایر ابزارهای حرارتی برای خشک کردن موها و حالت دادن به آن‌ها در بین افراد متداول است‌. استفاده از این ابزارها در کنار تاثیرات چشمگیری که در زیبایی موها دارد به ایجاد آسیب در موها نیز منجر خواهد شد. بنابراین باید در استفاده از این ابزارها به استانداردهای لازم توجه کرده و سطح حرارت سشوار و اتو موی خود را بر روی درجه مناسب تنظیم کنید. در ادامه این مطلب شما را با تاثیرات بلند مدت استفاده از ابزارهای حرارتی بر روی مو آشنا کرده و توصیه‌های کلیدی برای محافظت از موها را عنوان می‌کنیم‌.

استفاده مداوم از ابزارهای حرارتی و تاثیر آن بر سلامت موها

افراط در استفاده از اتو مو و سشوار برای صاف و خوش حالت کردن موها باعث ایجاد خطراتی برای سلامت موهای شما خواهد شد. بافت حساس و آسیب پذیر مو در برابر حرارت دچار صدمه شده و شکل و حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل توصیه اکید متخصصان مو بر این است که از موهای خود در برابر حرارت و اشعه‌های نور آفتاب، حرارت آب داغ و حرارت ابزارهایی مانند سشوار و اتو مو محافظت کنید. حرارت اتومو و باد سشوار باعث خشک شدن پوست سر شده و به این ترتیب ممکن است استفاده مکرر از این حرارت دهنده‌ها باعث ایجاد التهاب و حساسیت در پوست سر شود.

حرارت سشوار و اتو مو ضمن ایجاد آسیب در کوتیکول موها به مرور رنگ طبیعی موها را از بین می‌برد و موها را کدر می‌کند. به همین دلیل نشانه‌های عدم شفافیت و درخشندگی مو و وز و خشن شدن موها در افرادی که به صورت پی در پی از اتو مو و سشوار استفاده می‌کنند دیده می‌شود. حرارت اتو مو گرچه با ریشه و پیاز موها تماس مستقیم ندارد، اما با اثر گذاری بر روی ساقه‌ها و تارهای مو آن‌ها را تضعیف کرده و از ضخامتشان می‌کاهد‌. آسیب پذیر شدن و از بین رفتن شادابی ساقه‌های مو باعث ایجاد شکستگی در بافت موها شده و به ریزش آن‌ها سرعت می‌دهد.

در استفاده از سشوار باید به این نکته توجه کرد که علاوه بر مضرات حرارت و گرمای سشوار، باد خنک این دستگاه نیز در بلند مدت باعث ایجاد آسیب‌های گوناگون در سلامت موها خواهد شد. چرا که باد خنک سشوار موجی از الکتریسیته ساکن را در ساقه‌ها  و ریشه‌های مو ایجاد می‌کند و باعث خشک شدن تارهای مو می‌شود. با این وجود اگر شدت باد سرد حاصل از سشوار را در درجه پایین تنظیم کنید، مضرات باد سرد این دستگاه به مراتب نسبت به حرارت آن کمتر خواهد بود.

کیفیت و کارایی سشوار و اتو مو می‌تواند در تقلیل آسیب‌های متداول استفاده از این دستگاه‌های حرارتی موثر باشد. در خرید سشوار و خرید اتو صاف کننده مو به کیفیت و اصالت برند و امکانات دستگاه مورد نظر توجه کنید.

راهکارهایی برای محافظت از موها در برابر آسیب‌های سشوار و اتو مو

برای آنکه موهای خود را از آسیب‌های سشوار و اتو در امان نگه دارید، از این راهکارها استفاده کنید:

از شوینده‌های مناسب استفاده کنید

استفاده از شوینده‌های مناسب به محافظت از موها در برابر آسیب حرارت، رطوبت و آلودگی‌ها کمک می‌کند. شوینده روزانه شما باید متناسب با جنس موهایتان بوده و در ساختار خود از فراورده‌ها و مواد طبیعی و مغذی برای ایجاد پوشش محافظت در سطح کوتیکول‌های مو برخوردار باشد تا تماس حرارت با ساقه‌ها و ریشه‌های مو به ایجاد آسیب و شکنندگی در موها منجر نشود. شامپو فولیکا از بهترین محصولات موجود در بازار است که استفاده روزانه و هفتگی از این شامپو به محافظت از موها کمک می‌کند. برای خرید شامپو فولیکا از مو تن رو می‌توانید مدل شامپو مورد نظر خود را در بخش جستجو سرچ کنید.

استفاده از ماسک مو را جدی بگیرید

بهترین نوع ماسک مو برای انواع مو ماسک‌های طبیعی و خانگی هستند که از ترکیب فراورده‌های گیاهی و ارگانیک تهیه می‌شوند‌. ترکیب روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن فندق، روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن کنجد و … با فراورده‌هایی مانند تخم مرغ، عسل، گلاب و … موهای شما را به بهترین شکل تقویت کرده و از ایجاد آسیب در آن‌ها جلوگیری می‌کنند. برای در امان نگه داشتن موهای خود از آسیب‌ حرارت و باد اتو مو و سشوار می‌توانید ماسک‌های خانگی را دو تا سه بار در هفته بر روی موی خود گذاشته و به این شکل از سلامت موهای خود محافطت کنید.

سرم مو را در روتین مراقبت از موها قرار دهید

سرم‌های مو محلول‌های رقیقی هستند که در فرمولاسیون آن‌ها از مواد طبیعی و فراورده‌های ارگانیک برای محافظت و پرورش موها استفاده شده است. این مواد با ایجاد درخشندگی و لطافت در موها و کمک به حجیم و ضخیم شدن تارهای مو سد دفاعی مناسبی در برابر تاثیرات مخرب حرارت ناشی از سشوار و اتو مو ایجاد می‌کند. استفاده از سرم‌های موی متناسب با جنس و نیازهای مو کمک می‌کند به تثبیت رنگ موهای خود کمک کنید و از ریزش آن‌ها جلوگیری کنید.

عوارض استفاده مداوم از سشوار چیست؟

اگر به طور مداوم از سشوار استفاده کنید، موهای خود را در معرض این آسیب‌ها قرار خواهید داد:

  • استفاده مداوم از سشوار عوارضی را برای موها به همراه دارد:
  • خشک و شکننده شدن موها
  • کاهش ضخامت تارها و ضعیف شدن ساقه‌های آن
  • ایجاد دانه و برجستگی بر روی ساقه‌های مو
  • ایجاد بی‌نظمی در موها از بین بردن حالت یکدست آن
  • کاهش شادابی موها
  • کدر شدن موها از بین رفتن درخشندگی آن‌ها
  • زبر، خشن و وز شدن موها
  • از بین رفتن لطافت و نرمی موها
  • ایجاد موخوره
  • ایجاد الکتریسیته در موها

استفاده مکرر از اتو مو چه مضراتی دارد؟

  • ایجاد تغییر در جنس موها
  • افزایش سرعت ریزش موها
  • از بین رفتن درخشندگی طبیعی موها و کدر شدن آن‌ها
  • خشک و شکننده شدن موها
  • زبر و خشن شدن موها
  • ایجاد موخوره
  • ایجاد فاصله و کچلی در بین دسته‌های مو
  • از بین رفتن حالت یکدست و یکنواخت موها

کلام آخر

استفاده مداوم از سشوار و اتو مو و بی‌توجهی به تنظیم حرارت آن‌ها در بلند مدت تاثیرات مخرب جبران ناپذیری را در سلامت موها اعمال می‌کند و حالت و شکل طبیعی موهای شما را از بین خواهد برد. برای جلوگیری از اثرات منفی این ابزارهای حرارتی لازم است علاوه بر استفاده از شوینده مناسب، ماسک و سرم مو از سشوار و اتو مو برای خشک کردن و حالت دادن به موهای خیس خود استفاده نکنید و ابتدا آن‌ها را تا حد مناسب خشک کرده و سپس در تماس با حرارت مستقیم این دستگاه‌ها قرار دهید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا