رمز ارز

آموزش استیکینگ ارز دیجیتال در صرافی کوکوین

زمان مطالعه: 7 دقیقه

بسیاری از ما حجم قابل‌توجهی رمزارز در کیف پول‌های خود ذخیره کرده‌ایم که هیچ عایدی مالی خاصی برای ما ندارند و صرفاً از افزایش قیمت رمزارزها سود خواهیم برد. استیک ارز دیجیتال به ما کمک می‌کند از این سرمایه غیرفعال به طور ماهانه یا حتی روزانه درآمد کسب کنیم. استیک به صورت مستقیم چالش‌های بسیاری دارد. بنابراین برای این کار بهتر است از صرافی‌ها یا پلتفرم‌های رمزارزی استفاده کنیم. صرافی کوکوین یکی از بهترین بسترها برای این نوع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. تنها در چند دقیقه می‌توان توکن‌ها را به کیف پول این صرافی انتقال داد و سپس فرآیند استیک در کوکوین را آغاز کرد. استیکینگ در کوکوین راهی آسان، مطمئن و بی‌دردسر برای کسب درآمد از رمزارزهای غیرفعال است.

در این مقاله فرآیند استیک ارز دیجیتال در صرافی کوکوین و مزایا و معایب آن را به طور کامل بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

استیک ارز دیجیتال چیست؟

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

استیک (Stake) ارز دیجیتال یک راه آسان برای کسب درآمد از بازار رمزارزها است. به کمک این روش می‌توان از سرمایه‌های غیرفعال درآمد کسب کرد. البته باید دقت داشت که همه توکن‌ها را نمی‌توان استیک کرد و تنها رمزارز شبکه‌هایی که از الگوریتم اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کنند، چنین قابلیتی دارند.

در مکانیزم اثبات سهام از رمزارزها برای ایمن‌سازی شبکه و پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌شود. اعضای شبکه توکن‌های خود را استیک می‌کنند تا در فرآیند اعتبارسنجی مشارکت کنند. در آخر، پاداش اعتبارسنجی تراکنش‌ها بین استیک‌کنندگان تقسیم می‌شود.

ورود به فرأیند اعتبارسنجی کار آسانی نیست. از طرفی برخی شبکه‌ها قوانین خاصی برای پذیرش اعتبارسنج در نظر گرفته‌اند. برای مثال اعتبارسنج شبکه اتریوم باید حداقل ۳۲ توکن ETH استیک کند. بسیاری از فعالان بازار رمزارزها چنین سرمایه‌ای ندارند. بنابراین بهتر است برای استیک به سراغ استخرهای استیکینگ (staking pool) رفت. در این استخرها سرمایه کاربران تجمیع می‌شود و به عنوان یک اعتبارسنج وارد شبکه خواهد شد.

آشنایی با استیکینگ در کوکوین

کوکوین (KuCoin) یکی از مشهورترین صرافی‌های بازار رمزارزها است که امکان استیک ارزهای دیجیتال متنوعی را فراهم کرده است. استیکینگ در کوکوین بسیار آسان است و از چند مرحله ساده تشکیل می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این صرافی، ارائه استخرهای استیک برای توکن‌های جدید و ارزان است. بدین ترتیب کاربران با سرمایه‌های اندک می‌توانند استیک در کوکوین را آغاز کنند. به علاوه این صرافی قابلیت‌ها و ابزارهای دیگری مثل معاملات مارجین، معاملات فیات همتا به همتا (P2P)، بازار NFT، پروتکل وام‌دهی رمزارزی و … را ارائه می‌کند.

استیکینگ در کوکوین

کوکوین پنجمین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بر اساس تعداد کاربر روزانه، حجم نقدینگی و حجم معاملات است. کاربرانی که به تازگی وارد بازار رمزارزها شده‌اند، به کمک استخرهای استیک می‌توانند سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی را آغاز کنند. پشتیبانی از حدود ۷۰۰ ارز دیجیتال، ارائه خدمات در ۲۰۰ کشور و تیم توسعه خوش‌سابقه از دیگر مزیت‌های این صرافی است. توکن بومی صرافی کوکوین با نماد KCS لیست شده و در شبکه اتریوم توسعه یافته است.

فرآیند استیک در صرافی کوکوین

همان‌طور که ذکر شد، امکان استیک ارز دیجیتال در شبکه‌هایی که از الگوریتم اثبات سهام بهره می‌گیرند، وجود دارد. اولین بار اتریوم از این الگوریتم برای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش مقیاس‌پذیری و کاهش کارمزدهای شبکه استفاده کرد. در این روش، اعتبارسنج‌های شبکه با بلوکه کردن توکن، امنیت شبکه را تأمین و پردازش تراکنش‌ها را انجام می‌دهند.

صرافی‌های رمزارزی برای تجمیع سرمایه کاربران و آسان‌تر کردن فرآیند استیکینگ، استخرهای استیک را ایجاد کرده‌اند. با توجه به اینکه شروع استیکینگ به صورت مستقیم چالش‌های مختلفی دارد، افراد زیادی ترجیح می‌دهند از استخرهای استیک برای آغاز سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

کافی است دارایی خود را به استخر استیک در کوکوین واریز کنید. با توجه به حجم معاملات شبکه و میزان اعتبارسنجی‌های استخر، پاداش‌هایی به صورت دوره‌ای به کیف پول شما واریز خواهد شد. پاداش‌‌ها معمولاً همان رمزارزهایی هستند که استیک شده است. برای مثال اگر اتریوم استیک کرده‌اید، پاداش شما هم با توکن اتریوم واریز می‌شود. البته گاهی از دیگر رمزارزها، مثل KCS، برای توزیع پاداش شبکه‌ها استفاده می‌شود.

میزان پاداش‌ها نیز با توجه به ارز دیجیتال استخراج‌شده و همچنین دوره قفل شدن دارایی مشخص می‌شود.  در حال حاضر امکان استیک رمزارزهای متنوعی مثل اتریوم (ETH)، الگوراند (ALGO)، تزوس (XTZ) و … در صرافی کوکوین میسر است.

انواع استیکینگ ارز دیجیتال در کوکوین

دو نوع استیک در کوکوین وجود دارد: استیک منعطف (soft) و استیک سرد (cold). استیک منعطف یک قابلیت در بخش KuCoin Earn است که به کاربران اجازه می‌دهد پاداش‌ها را به صورت روزانه و بدون نیاز به سپری شدن دوره قفل شدن دارایی دریافت کنند. این قابلیت در سال ۲۰۱۹ فعال شد و تا امروز بیش از ۳۰۰ هزار کاربر جذب کرده است. کاربران در این بخش برای افزایش سرمایه می‌توانند توکن‌های خود را ترکیب کنند.

استیکینگ سرد در کوکوین شبیه به سپرده‌گذاری عادی است؛ با این تفاوت که دارایی در کیف‌پول‌های آفلاین مثل لجر نانو (Ledger Nano) نگهداری می‌شوند. مزیت این استیک در کوکوین، کنترل کامل کاربران بر دارایی و امنیت بالای سرمایه‌گذاری است. در این حالت، دیگر امکان پیوستن به استخر برای تکمیل سرمایه میسر نیست.

درآمدزایی از طریق اعطای وام در کوکوین

اعطای وام در کوکوین راه دیگری برای کسب درآمد از سرمایه غیرفعال است. در این حالت سرمایه کاربران به معامله‌گران اهرمی اعطا می‌شود. کوکوین امکان اعطای وام با بیش از ۱۰۰ توکن را فراهم کرده است. سود روزانه وام‌دهی با یک دوره قفل سرمایه ۷، ۱۴ یا ۲۸ روزه پرداخت خواهد شد. وام‌گیرنده برای دریافت وجه باید رمزارزهای مشخصی را بلوکه کند. در صورت عدم پرداخت وام، این رمزارزها مصادره می‌شود و خسارت اعطا‌کننده وام جبران خواهد شد.

مراحل استیک رمزارز در کوکوین

برای استیک در کوکوین کافی است مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا از طریق این لینک به صرافی کوکوین وارد شوید.

۱. یک حساب کاربری در صرافی کوکوین ایجاد و رمزارزهای مورد نظر را به کیف پول حساب کاربری واریز کنید.

آموزش استیکینگ در کوکوین

۲. از بخش Earn در منوی بالای صفحه، گزینه KuCoin gain را انتخاب کنید.

۳. توکن مورد را نظر را پیدا و روی گزینه stake کلیک کنید.

استیکینگ در کوکوین

۴. پس از مطالعه شرایط و قوانین، تعداد توکن‌های مورد نظر برای استیک را وارد کنید.

۵. در نهایت روی stake کلیک کنید تا فرآیند استیکینگ در کوکوین آغاز شود.

مزایای استیک در صرافی KuCoin

  • استیک در کوکوین به سادگی قابل انجام است و نیاز به مدیریت دائمی سرمایه وجود ندارد.
  • استخرهای استیک و پاداش‌ها به طور روزانه آپدیت می‌شوند.
  • امکان استیک در صرافی کوکوین به روش‌های متنوع (منعطف و سرد) وجود دارد.
  • ارزهای متنوعی در این صرافی برای استیک ارائه شده است.
  • کوکوین رابط کاربری جذاب، آسان و قابل‌فهمی دارد.
  • در مقایسه با بسیاری از صرافی‌ها و برنامه‌های دیفای، نرخ بهره استخرهای کوکوین بالاتر است.
  • کارمزدی بابت نگهداری یا برداشت در فرآیند استیک در KuCoin دریافت نمی‌شود.
  • کوکوین جزو امن‌ترین صرافی‌ها و پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین است.

ریسک‌های استیکینگ در KuCoin

  • مهم‌ترین ریسک استیکینگ در کوکوین، کاهش ارزش توکن در مدت‌ سپرده‌گذاری و آزادسازی است.
  • در برخی استخرها که مشارکت‌کنندگان کمتری دارند، احتمال تحمیل خسارت به خاطر لغزش قیمت (slippage losses) وجود دارد.
  • بازدهی در دوره‌های کوتاه‌مدت چندان قابل‌ توجه نیست.
  • امکان استفاده از توکن‌های بلوکه‌شده در مدت استیک وجود ندارد.

خلاصه مطلب

استیکینگ در کوکوین یک روش آسان برای کسب درآمد از رمزارزهای غیرفعال است. گرچه درآمد استیک چندان زیاد نیست اما سهولت انجام و امنیت بالا باعث شده افراد زیادی دارایی‌های خود را به استخرهای استیک منتقل کنند. کوکوین امکان استیک توکن‌های گوناگونی را فراهم کرده است. اگر رمزارزهای غیرفعالی در کیف پول خود دارید، سری به صرافی کوکوین بزنید؛ شاید بتوانید سود بیشتری از بازار رمزارزها کسب کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا