عمومی

اپل سندی رسمی منتشر کرده است تا برای اولین‌بار رسماً زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌هایش را مشخص کند. این شرکت می‌گوید که گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس به‌مدت حداقل پنج سال از زمان عرضه، به‌روزرسانی نرم‌افزاری امنیتی خواهد کرد.

سند پشتیبانی نرم‌افزاری آیفون ۱۵ پرو مکس
Apple

در سند اپل آمده است که پشتیبانی پنج‌ساله به به‌روزرسانی‌های امنیتی ارتباط دارد. در‌این‌بین، «به‌روزرسانی امنیتی» با چنین جمله‌ای توصیف شده است: «آپدیتی نرم‌افزاری که از امنیت دستگاه محافظت می‌کند یا آن را ارتقا می‌دهد، ازجمله آپدیتی نرم‌افزاری که مشکلات امنیتی کشف‌شده یا گزارش‌شده به تولیدکننده را برطرف می‌کند.»

انتشار سند جدید اپل نتیجه‌ی روی‌کارآمدن قانونی است که چند ماه پیش در بریتانیا تصویب شد. آن قانون روی امنیت دستگاه‌ها تمرکز دارد و شرکت‌ها را به حفظ امنیت موظف می‌کند.

اپل در سند جدیدش به دولت بریتانیا اطمینان داده است که آیفون ۱۵ پرو مکس به‌مدت پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد. این در حالی است که مدل‌های پرچم‌دار گوشی سامسونگ و گوشی گوگل هفت سال به‌روزرسانی امنیتی و سیستم‌عامل دریافت می‌کنند.

یکی از نکات مهم هنگام خرید گوشی جدید، توجه به مدت‌زمان پشتیبانی نرم‌افزاری است. اپل قبلاً در این زمینه حکمرانی می‌کرد؛ اما شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی در یک سال اخیر شرایط را تغییر داده‌اند.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا