انتقاد شدید کاربران از سامسونگ به خاطر بزرگنمایی در تبلیغ قابلیت زوم فضایی
به گزارش lastech و به نقل از اسلشگیر، جدیدترین پرچمدار سامسونگ از آنچه این شرکت دوربین زوم فضایی نامیده است استفاده میکند. این دستگاه به سنسورهای با وضوح فوقالعاده بالا (100 مگاپیکسل تا 200 مگاپیکسل) برای ارائه قابلیت زوم دیجیتال مجهز شده است که برای کاربر امکان برش زدن (کراپ) تصویر، بدون از دست رفتن جزئیات دقیق آن، را فراهم میآورد. سامسونگ در تبلیغاتش مدعی شده بود که این قابلیت میتواند اطلاعات زیادی را ثبت کند که میتواند عکسهای دقیقی از ماه، دهانههای تیز آن و همه چیز بگیرد.
موج جدید انتقادات از سیاست تبلیغاتی سامسونگ را یک کاربر ردیت درباره این حالت ویژه از «حالت ماه» در پرچمدار سامسونگ شروع کرد؛ وی نتایج آزمایشی را منتشر کرد که در آن عکس واقعی ماه را تار کردند تا جزئیات آن را مبهم کنند و با گوشی هوشمند خود از عکس تغییر یافته عکس گرفتند. تصویر به دست آمده (عکس بالا) از نظر آنها غیرقابل قبول بود، زیرا جزئیاتی به ماه اضافه کرده بود که مشخصاٌ از ابتدا در آن وجود نداشتند.
البته خود سامسونگ هم معترف است که حسگر دوربینش واقعا نمیتواند آن سطح از جزئیات را تنها با قدرت خودش ثبت کند. در واقع، سامسونگ از زمان عرضه گلکسی اس 20 اولترا در وبسایت خود اذعان کرده بود که دوربین «زوم فضایی» آن تنها تا فاصله 330 فوتی (100 متری) واقعاً مؤثر است، و در فاصله بیش از این به خاطر وارد عمل شدن زوم دیجیتال جزئیات تصویر کمکم مبهم میشود.
واضح است که در دوربین گوشی جدید آن نیز از هوش مصنوعی برای تولید نتیجه نهایی استفاده شده است – همانطور که در وبسایت سامسونگ توضیح داده شده است – به هر حال عکاسی با کمک هوش مصنوعی به طور گستردهای قابل قبول شده است. اما برخی بر این باورند که این شرکت به طور ضمنی از یک الگوریتم یادگیری ماشینی قدرتمند برای تجزیه و تحلیل هزاران عکس مرجع استفاده میکند تا جزئیات اطلاعات گرفته شده توسط خود سنسور را افزایش دهد. ظاهراً دوربین آن سوژه را با تصاویر اضافه شده، که نشاتگرفته از سنسور دوربین نیستند، به هم متصل میکند (و گاهی اوقات کاملاً جایگزین میکند).