بازی

 نقد و بررسی شبکه اجتماعی ویسگون

 نقد و بررسی شبکه اجتماعی ویسگون

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ویسگون؛ شاید تا حالا این اسم رو نشنیده باشید یا حتی شاید اسم عجیبی باشه براتون، اما اگر بدونید که این اپلیکیشن چه امکانات جالبی داره حتما نظرتون راجع بهش عوض میشه و نصبش می‌کنید. در این روزهایی که بحث جایگزین های داخلی اینستاگرام خیلی داغه و همه اپ های داخلی دارن تموم تلاششون رو می‌کنند که خودشون رو به عنوان جایگزین اصلی اینستاگرام معرفی کنند. ویسگون خیلی آروم و بی صدا تبدیل شده به شبیه ترین نرم افزار ایرانی به اینستاگرام. در این مقاله قصد داریم با هم ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار رو بررسی کنیم و ببینیم چی باعث شده که کاربرها این نرم افزار رو نسبت به سایر رقبا ترجیح بدند.

ویسگون قدیمی ترین شبکه اجتماعی موبایلی

ویسگون از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده و در سال ۱۳۹۲ به عنوان اولین شبکه اجتماعی ایرانی در کافه بازار حضور داشته. این نرم افزار توسط گروه نرم افزاری رخ توسعه پیدا کرده و الان متعلق به شرکت پیروز رخ رایکاست. اسم ویسگون (wisgoon) مخفف جمله What is going on هست (که به معنی چه خبر در انگلیسی استفاده میشه!) شبکه اجتماعی ویسگون تونسته در سال ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ در جشنواره وب و موبایل در قسمت شبکه های اجتماعی برنده بشه!

رابط کاربری ساده

اگر از طرفداران پر و پا قرص اینستاگرام یا توییتر باشید، قطعا با رابط کاربری ویسگون ارتباط خوبی برقرار خواهید کرد و از آن لذت خواهید برد. طراحان ویسگون سعی کرده‌اند در عین سادگی، کاربر پسندی نرم افزار را نیز حفظ کنند. ادبیات و لحن نرم افزار نیز قطعا برای شما ناآشنا نخواهد بود و پس از چند دقیقه استفاده به اکثر قابلیت های این نرم افزار پی خواهید برد.

پوشش تمامی پلتفرم‌ها

شاید در نگاه اول صرف داشتن نسخه ios و اندروید برای یک شبکه اجتماعی کافی به نظر برسد اما بعد از بررسی دقیق متوجه خواهید شد که تمام شبکه های اجتماعی معتبر دنیا در کنار اپ های موبایلی خود حتما نسخه وب نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. ویسگون نیز این قابلیت را در نظر گرفته و به کاربران خود اجازه می‌دهد با استفاده از تمام مرورگر‌ها بتوانند به فعالیت خود در ویسگون ادامه دهند. نسخه وب سایت ویسگون حتی قابلیت هایی مثل بارگزای پست و استوری را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در ویسگون بارگذاری کنید و در گوگل سرچ کنید

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد ویسگون، امکان دسترسی گوگل به تک تک محتواهای کاربران است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که علاوه بر اینکه بتوانید محتوای تولید شده خودتان را به کاربران ویسگون نمایش دهید، شما را به بزرگترین موتور دنیا یعنی گوگل متصل می‌کند تا شانس دیده شدن شما به مراتب افزایش یابد، البته این امکان فقط در مورد کابرانی است که صفحه خود را در حالت شخصی قرار نداده باشند.

برخی از امکانات ویسگون

صفحه پروفایل: هر کاربر در ویسگون یک صفحه شخصی دارد که در آن می‌تواند مطالب مورد نظرش را بارگذاری کند، شرح مختصری از خودش را با بقیه به اشتراک بگذارد.

بارگزاری مطلب: شما می‌توانید فیلم و عکس‌های مورد نظر خود را به همراه متن، هشتگ و حتی دسته بندی باب میلتان در ویسگون بارگذاری کنید. برای بارگذاری مطالب در ویسگون محدودیت اندازه مطالب دقیقا مثل اینستاگرام است ولی از لحاظ حجم فایل محدودیت ۱۰۰ مگابایت در نظر گرفته شده است.

ارسال دایرکت: بدون محدودیت با دوستانتان چت کنید و از حال آنها با خبر شوید.

کامنت و گفت و گو: در مورد مطالب با کاربران به گفت و گو و تبادل نظر بپردازید.

استوری: به شما این اجازه را می دهد که بتوانید مطالبی را به صورت موقت با دوستان خود به اشتراک بگذارید و در صورت لزوم آن‌ها را با قابلیت استوری‌های برتر آرشیو کنید.

بهترین محل برای مهاجرت فروشگاه‌ها

حتما برای شما این سوال پیش می‌آید که اگر بخواهید کسب و کارتان را به ویسگون انتقال دهید آیا باید دوباره هزینه های هنگفت مارکتینگ در  اینستاگرام را متحمل شوید و به سراغ بلاگر ها و اینفلوئنسرها بروید؟

شما در ویسگون فرصت های مختلفی برای دیده شدن دارید. می‌توانید با هزینه بسیار کمتر از اینستاگرام تبلیغات کنید و فالور بگیرید و مشهور شوید. ویسگون قابلیت ویژه کردن پست، استوری و پروفایل را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی هرچه تمام تر بتوانید کمپین های خود را در ویسگون برگزار کنید.

ویسگون جای برای اشتراک علایق شما

ورزش، سینما، موسیقی، سیاست، اخبار و خیلی از موضاعات دیگر شاید برای شما جذاب باشد و دوست داشته باشید هم در این رابطه مطلب تولید کنید و هم  مطالب دیگران را در این باره مشاهده کنید. ویسگون محلی است برای پرداختن به همین علایق و پیگیری تخصصی همین موضوعات.

شما می‌توانید ویسگون را از اینجا دانلود کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا