بازی

مدیرعامل مایکروسافت «کاملا اطمینان دارد» که معامله اکتیویژن تایید خواهد شد

مدیرعامل مایکروسافت «کاملا اطمینان دارد» که معامله اکتیویژن تایید خواهد شد

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، به تازگی اعلام کرده «کاملا اطمینان دارد» که معامله برنامه‌ریزی شده این شرکت برای خرید اکتیویژن بلیزارد، تاییدیه نهادهای نظارتی را به دست خواهد آورد.

پیشنهاد ۶۸.۷ میلیارد دلاری برای خرید ناشر سری Call of Duty، بزرگ‌ترین معامله صنعت بازی در تاریخ خواهد بود و به راحتی از رکورد ۱۲.۷ میلیارد دلاری ادغام Take-Two و Zynga که در اوایل سال میلادی ۲۰۲۲ به پایان رسید، فراتر خواهد رفت.

مطلب پیشنهادی:Denuvo چیست و چرا از آن بیزاریم؟جیب ما رو نزن؛ الباقی پیشکش!
Denuvo چیست و چرا از آن بیزاریم؟

این معامله در حال حاضر توسط نهادهای نظارتی که نگران مسائل آنتی‌تراست در دوره و زمانه‌ی افزایش ادغام‌ها در صنعت بازی هستند، مورد بررسی قرار گرفته است. ساتیا نادلا به بلومبرگ گفت:

البته، هر خریدی به این اندازه [و مقیاس] مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما بسیار مطمئن هستیم که تایید خواهد شد.

هفته گذشته، سازمان رقابت و بازار بریتانیا اعلام کرد که تحقیقاتش در مورد این معامله به دلیل نگرانی‌های آنتی‌تراست، رسماً به مرحله دوم گسترش یافته است. قابل ذکر است، آن‌ها نگران تاثیری هستند که این معامله می‌تواند بر توانایی پلی استیشن برای رقابت داشته باشد، با توجه به اینکه مایکروسافت مالکیت سری Call of Duty را به دست خواهد آورد.

نادلا به بلومبرگ گفت که مایکروسافت چهارمین یا پنجمین مهره بزرگ در صنعت بازی‌های ویدیویی است و سازنده پلی استیشن، سونی بزرگ‌ترین است. او گفت:

پس اگر این [موضوع] در مورد رقابت است، اجازه دهید رقابت داشته باشیم.

مایکروسافت

در اوایل ماه سپتامبر، فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌ باکس، گفت که مایکروسافت متعهد شده Call of Duty را برای «چند سال دیگر» پس از پایان قرارداد بازاریابی فعلی سونی با اکتیویژن، در پلی‌استیشن در دسترس قرار دهد.

جیم رایان، مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت که ظاهراً به دنبال دسترسی به بازی‌های کال آو دیوتی با شرایط برابر و دائمی در آینده است، پیشنهاد مایکروسافت برای نگه‌ داشتن این سری در کنسول‌های پلی‌ استیشن را «در بسیاری از سطوح ناکافی» خواند.

انتظار می‌رود که قرارداد فعلی Call of Duty بین سونی و اکتیویژن، بازی‌های Modern Warfare 2 و Warzone 2 و یک بازی جدید از توسعه‌دهنده Treyarch را پوشش دهد که ممکن است تا سال ۲۰۲۴ عرضه نشود.

مطلب پیشنهادی:lastech سینما: نقد و بررسی فیلم Spiderman No Way Home بدون اسپویل!
lastech سینما: نقد و بررسی فیلم Spiderman No Way Home بدون اسپویل!


کانتر استرایک اما lastech در مقابل شماست

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا