تکنولوژی

مجلس سنا نیویورک به دنبال تصویب قانونی برای تعلیق موقت استخراج بیت کوین است

قانون‌گذاران نیویورک لایحه‌ای را تصویب کردند که در فرآیند استخراج بیت کوین از طریق منابع انرژی مبتنی بر کربن، محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند. آن‌ها هم اکنون منتظر هستند تا لایحه مذکور توسط «کتی هوکول» فرماندار نیویورک تایید یا رد شود. در صورت تصویب، نیویورک به اولین ایالت در آمریکا تبدیل خواهد شد که برای زیرساخت‌های فناوری بلاکچین ممنوعیت ایجاد می‌کند.

لایحه مذکور که ماه گذشته توسط مجلس ایالتی به تصویب رسید، یک تعلیق دو ساله برای هر پروژه استخراج بیت کوین و اتریومی اعمال خواهد کرد که از سوخت‌های فسیلی و کربنی استفاده می‌کند. با این وجود، شرکت‌هایی که هم اکنون با مجوز کار خود را انجام می‌دهد، همچنان مجاز به ادامه فعالیت خواهند بود. در مجموع، برای این لایحه 36 رای موافق و 27 رای مخالف ثبت شده است.

تاثیرات زیست‌محیطی استخراج بیت کوین

به گفته سناتور «کوین پارکر»، یکی از حامیان این لایحه، در حال حاضر فقط یک کارخانه به این صورت در حال فعالیت است که البته تحت تاثیر لاحیه نیز قرار نخواهد گرفت. همچنین در مدت زمان دو ساله این تعلیق، ایالت نیویورک مطالعه‌ای در مورد تاثیرات بالقوه زیست محیطی مربوط به استخراج رمزارزها را انجام خواهد داد. البته فرماندار نیویورک هنوز باید این لایحه را پیش از تبدیل شدن به قانون، امضا کند.

پس از اینکه چین سال گذشته برای استخراج بیت کوین ممنوعیت‌های جدیدی اعمال کرد، عملیات‌های ماینینگ در ایالات متحده رشد زیادی پیدا کردند. نیویورک، با وجود نیروگاه‌های هیدروالکتریسیته فراوان و نیروگاه‌های سوخت فسیلی از کار افتاده خود که می‌توانند برای ماینینگ مجددا راه‌اندازی شوند، به مرکز جدیدی برای استخراج بیت کوین تبدیل شد.

البته، راه‌اندازی مجدد نیروگاه‌هایی که با سوخت فسیلی فعالیت دارند، واکنش برخی از ساکنان نیویورک و حامیان مخیط زیست را به همراه داشته است. نگرانی آن‌ها از این بابت است که راه‌اندازی دوباره این کارخانه‌ها به اکوسیستم آسیب وارد خواهد کرد و تلاش‌های این ایالت برای مقابله با تغییرات اقلیمی را خنثی می‌کند.

در همین حال، شرکت‌های استخراج مستقر در نیویورک، تهدید کرده‌اند که در صورت تصویب این لایحه، ایالات را ترک خواهند کرد. «کلارک واکارو»، سرپرست و مدیر استراتژی ارشد سازمان تجارت صنعتی BaSIC در گفتمان خود با CoinDesk توضیح داد که تصویب این لایحه «روزی تلخ برای فناوری بلاکچین است که عملا فرصت‌های موجود در یک صنعت نوپا را از بین می‌برد.»

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا