تکنولوژی

کره جنوبی 177 میلیون دلار روی پروژه‌های متاورسی سرمایه‌گذاری می‌کند

کشور کره جنوبی که بیشتر به خاطر مواضع سخت‌گیرانه‌اش در مورد نظارت بر رمزارزها شناخته می‌شود، در حال سرمایه‌گذاری بزرگی روی متاورس است. دولت این کشور اعلام کرد که به صورت مستقیم بیش از 177.1 میلیون دلار روی پروژه‌های مختلف متاورس سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری کره جنوبی به عنوان بخشی از برنامه «Digital New Deal» این کشور انجام می‌شود که روی فناوری‌های نوظهور تمرکز دارد. با این وجود، این کشور به یکی از اولین دولت‌های جهان تبدیل خواهد شد که برای سرمایه‌گذاری روی فناوری نوپای متاورس تصمیم جدی گرفته است.

کره جنوبی

ایجاد پلتفرم متاورسی برای خدمات دولتی کره جنوبی

CNBC در گزارش خود توضیح می‌دهد که این سرمایه‌گذاری ابتدا صرف ساخت یک پلتفرم متاورس خواهد شد که به شهروندان اجازه دسترسی مجازی به برخی سرویس‌ها و خدمات مختلفی دولتی را ارائه می‌کند.

«لیم هیسوک» وزیر علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی که این برنامه را معرفی کرده، متاورس را «یک قاره دیجیتال ناشناخته با پتانسیل‌های نامشخص» توصیف کرده است که علاقه این کشور برای پیشروی و سرمایه‌گذاری در آن را نشان می‌دهد.

با این وجود، گزارش‌های مربوط به افزایش توجه و علاقه دولت کره جنوبی به متاورس، اولین بار در فوریه سال جاری مشخص شد. در آن زمان دو خرده‌فروش بزرگ این کشور، پلتفرم‌های متاورس خود را راه‌اندازی کردند تا نحوه دسترسی مشتریان به خدمات خود را افزایش دهند.

هرچند مفهوم متاورس همچنان جدید و کاملا نوپا است، اما در کنار NFTها، به کانون اصلی توجهات علاقه‌مندان دنیای دارایی‌های دیجیتال و کریپتو تبدیل شده است. تمام شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری، از متا و گوگل گرفته تا حتی اپل، تاکنون علاقه زیادی به این مفهوم نشان داده‌اند. علاوه بر این، در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) سال 2022، متاورس یکی از موضوعات کلیدی و مهم بود و کارشناسان در آن پیش‌بینی کردند که در زمینه‌های مختلفی به ویژه عملیات‌های پزشکی به انسان‌ها کمک خواهد کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا