رمز ارز

سقوط کارمزد تراکنش‌های اتریوم به کف ۶ ماهه! بهترین زمان برای خرید فرا رسیده؟

سقوط کارمزد تراکنش‌های اتریوم به کف ۶ ماهه! بهترین زمان برای خرید فرا رسیده؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با توجه به کاهش کارمزد تراکنش‌‌ها در شبکه اتریوم به پایین‌ترین حد شش ماهه، قیمت ارز دیجیتال ETH می‌تواند یک سیگنال خرید جدید دریافت کند.

طبق گزار‌ش‌ها، کارمزد تراکنش‌های اتریوم در تاریخ ۲۷ آوریل به ۱.۱۳ دلار به ازای هر تراکنش رسید که مشابه با سطوح مشاهده‌شده در ۱۸ اکتبر گذشته است.

برخی از تحلیلگران ارزهای دیجیتال، کارمزد تراکنش‌ها را به عنوان شاخصی برای تشخیص کف و سقف قیمت در نظر می‌گیرند. برای مثال، برایان کیو (Brian Q)، تحلیلگر ارشد پلتفرم سنتیمنت (Santiment)، در اظهارات اخیر خود بر همبستگی بین کارمزد تراکنش‌ها و قیمت اتریوم تاکید کرده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

وی اشاره می‌کند که احساسات معامله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال بین دو حالت «به قله رسیدن» و «مردن» در نوسان است و این موضوع را می‌توان از طریق کارمزد تراکنش‌ها مشاهده کرد.

به گفته‌ او، کارمزد تراکنش‌ها معمولا در حدود سقف‌های قیمتی به اوج می‌رسد و در کف‌های قیمتی به حالت عادی باز می‌گردد.

در این میان، تعداد بیشتر تراکنش‌ها در هر ثانیه باعث افزایش کارمزد تراکنش‌ها می‌شود و در مقابل، تقاضای پایین‌تر اثر معکوس دارد.

در همین راستا، نمودار قیمت اتریوم، کف قیمتی این ارز دیجیتال را در نزدیکی پایین‌ترین سطح کارمزد تراکنش‌های این شبکه در اکتبر نشان می‌دهد. همچنین، اوج‌گیری کارمزد تراکنش‌های اتریوم به ۱۵.۲۱ دلار در ۴ مارس، با سقف قیمتی محلی این رمزارز مطابقت دارد.buy-signal-for-ethereum-as-gas-fees-drop-to-6-month-low

کارمزد بالای تراکنش‌ها می‌تواند معامله‌گران را از استفاده از شبکه‌ اتریوم منصرف کند، سرمایه آنها را به سمت بلاکچین‌های رقیب سوق داده و به این ترتیب، بر قیمت اتریوم تاثیر منفی بگذارد. برعکس، کارمزدهای پایین کاربران را به این شبکه جذب می‌کند و تقاضا برای اتریوم را افزایش می‌دهد.

در این میان، لازم به ذکر است که لیست شدن صندوق قابل معامله ‌در بورس (ETF) اسپات اتریوم توسط شرکت فرانکلین تمپلتون در سایت DTCC، موجب افزایش قیمت اتریوم در آخر هفته گذشته شد.

برخلاف اتریوم، بیت‌کوین اخیرا و همزمان با تکمیل هاوینگ چهارم خود، به بالاترین میانگین کارمزد شبکه، یعنی بیش از ۱۰۰ دلار به ازای هر تراکنش، رسیده بود.

اما با نزولی شدن احساسات، کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین هم در حال حاضر به سطوح پایین‌تری بازگشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا