بازی

سناتور آمریکایی بازی‌های ویدیویی را عامل اصلی کشتارهای جمعی می‌داند

سناتور آمریکایی بازی‌های ویدیویی را عامل اصلی کشتارهای جمعی می‌داند

ایالات متحده در ماه گذشته متحمل چندین تیراندازی جمعی شده است. در ۱۴ می، یک تیراندازی دسته جمعی در بوفالو، نیویورک، شاهد کشته شدن ۱۰ نفر توسط یک مرد مسلح ۱۸ ساله بود که مانیفستش نشان می‌داد این حمله توسط نژادپرستی و تئوری‌های توطئه راست‌گرای افراطی تقویت شده است.

سپس در ۲۴ می، یک جوان ۱۸ ساله، ۱۹ کودک و دو معلم را در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس کشت. این اعمال وحشتناک بحث و انتقاد در مورد کنترل اسلحه در آمریکا را دوباره شعله‌ور کرده است. با وجود این، انجمن ملی سلاح (NRA) کنوانسیون سالانه خود در هیوستون، تگزاس را برگزار کرد که در آن سیاستمدارانی از جمله سناتور تگزاس، تد کروز سخنرانی کردند.

مطلب پیشنهادی:ویجی لاگ: ریمیک، ریمستر، ریبوت و کالکشن چطور در صنعت بازی‌های ویدیویی راه پیدا کردند؟دوباره میسازمت بازی!
ویجی لاگ: ریمیک، ریمستر، ریبوت و کالکشن چطور در صنعت بازی‌های ویدیویی راه پیدا کردند؟

تد کروز در طول سخنرانی خود در کنوانسیون NRA ادعا کرد که تیراندازی‌های دسته جمعی در ایالات متحده نتیجه مسائلی است که افراد در بازی‌های ویدیویی خشن انجام می‌دهند و به کلیسا نمی‌روند. او گفت که ترکیبی از این دو عامل و عوامل دیگر بر جوانان آمریکایی تاثیر می‌گذارد.

تراژدی‌هایی مانند رویدادهای این هفته، همچون آینه‌ای هستند که ما را مجبور به پرسیدن سؤالات سخت می‌کنند و می‌خواهند بدانند فرهنگ ما در کجا در حال شکست است.

نگاهی به خانواده‌های از هم گسیخته، پدران غایب، کاهش حضور در کلیسا، قلدری در رسانه‌های اجتماعی، محتوای خشن آنلاین، حساسیت‌زدایی از عمل قتل در بازی‌های ویدیویی، انزوای مزمن، مصرف داروهای تجویزی و مواد افیونی و تاثیرات جمعی آن‌ها بر روان جوانان آمریکایی می‌اندازیم.

حاضران پس از اظهارات کروز در مورد بازی‌های ویدیویی، آن را تشویق کردند. اگر چه در فضای آنلاین مردم مخالف نظرات کروز بودند و بازخورد خوبی به آن نشان ندادند. به خصوص که تیراندازی در مدرسه ابتدایی تگزاس چند روز پیش اتفاق افتاد.

منطقی است که خانواده‌های از هم پاشیده، قلدری و سوء مصرف مواد مخدر می‌توانند به طور بالقوه شخصی را به انجام یک عمل خشونت‌آمیز سوق دهند، اما زمانی که به حقایق و آمار نگاه می‌کنیم، قرار دادن بازی‌های ویدیویی در این ترکیب توسط تد کروز حیرت‌انگیز است.

واقعیت این است که ایالات متحده تنها کشوری است که در آن تیراندازی‌های دسته جمعی مانند این یک مشکل عادی به شمار می‌رود، اما بازی‌های ویدیویی خشونت آمیز به راحتی در سراسر جهان در دسترس هستند. آمریکا تنها کشوری نیست که دارای افراد مضطرب با احتمال ارتکاب جنایات فجیع است، اما تنها کشوری است که تیراندازی‌های دسته جمعی از این دست با سرعتی که در حال حاضر شاهدش هستیم، رخ می‌دهد.

هر زمان که تیراندازی دسته جمعی رخ می‌دهد، کسانی وجود دارند که سعی می‌کنند تقصیر را به گردن بازی‌های ویدیویی خشونت آمیز بیاندازند. در گزارش خود پس از تیراندازی بوفالو، فاکس نیوز اشاره کرد که تیراندازی‌های دسته جمعی بدتر شده است، زیرا بازی‌های ویدیویی خشونت آمیزتر شده‌اند. در حالی که سیاستمداران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، هر کدام در مقاطعی بازی‌های ویدیویی را عامل تیراندازی‌های دسته جمعی می‌دانستند.

بازی‌های ویدیویی

مطالعات متعددی در مورد ارتباط احتمالی بین خشونت بازی‌های ویدیویی و خشونت در دنیای واقعی انجام شده که اغلب اوقات هیچ ارتباط مستقیمی را نشان نمی‌دهد.


ماینکرفت #73 – به دیوونه‌خونه ویجی‌لند خوش اومدین!

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا