عمومی

امکان تغییر ابعاد پنجرها احتمالاً به iPadOS 16 اضافه می‌شود

به‌نظر می‌رسد iPadOS 16 به‌روزرسانی بزرگی برای دارندگان آیپد خواهد بود. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که اپل احتمالاً در رویداد WWDC امسال حالت چندوظیفگی جدیدی برای آیپد معرفی خواهد کرد. این گزارش‌ها فعلاً درحد حدس‌وگمان است؛ اما اگر واقعیت داشته باشند، نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل آیپد به کاربران اجازه خواهد داد ابعاد پنجره‌ها و اپلیکیشن‌ها را تغییر دهند.

به‌گزارش BGR، به‌تازگی شایعاتی درباره‌ی حالت چندوظیفگی جدید روی آیپد منتشر شده است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، ابعاد پنجره‌ها را تغییر دهند. بدین‌ترتیب، انتظار می‌رود اپل این به‌روزرسانی را ماه آینده در WWDC 2022 معرفی کند.

گزارش‌های اخیر درباره‌ی به‌روزرسانی iPadOS 16 براساس تجزیه‌وتحلیل کدهای زیرساخت WebKit اپل در گیت‌هاب مطرح شده است. کدهای جدید اضافه‌شده به WebKit نشان می‌دهد اپل در حال اضافه‌کردن پشتیبانی از حالت چندوظیفگی جدید است. بررسی این کد نشان می‌دهد کاربران می‌توانند با استفاده از تغییرات جدید، ابعاد پنجره‌ها را در iPadOS به‌طور آزادانه تغییر دهند. بسیاری از کاربران از زمانی‌ که اپل سیستم‌عامل آیپد را از iOS جدا کرد، منتظر اضافه‌شدن این قابلیت بوده‌اند.

تدوین ویدئو با Luma Fusion و آیپد پرو ۲۰۲۱ M1

مقاله‌های مرتبط:

  • پتنت جدید اپل شایعات آیفون، آیپد و مک‌بوک تیتانیومی را باردیگر مطرح کرد
  • چند ویژگی پرطرفدار فتوشاپ دسکتاپ به نسخه‌ iPadOS این اپ اضافه می‌شود

استیو ترتون اسمیت اولین کسی بود که تغییرات کد WebKit اپل را کشف و آن را با انتشار توییتی گزارش کرد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی جداگانه‌ای که یکی از مهندسان اپل در گیت‌هاب ارائه کرده است، اضافه‌شدن حالت چندوظیفگی جدید را در نسخه‌ی بعدی iPadOS تأیید می‌کند. درنهایت، اسمیت معتقد است که این حالت می‌تواند شبیه تبلت‌های ویندوزی عمل کند؛ جایی‌ که کاربران می‌توانند ابعاد پنجره‌ها را به‌دلخواه خود تغییر دهند.

ازآن‌‌جاکه اپل iPadOS را با تمرکز بر تبلت‌های خود و نمایشگرهای بزرگ این محصولات توسعه می‌دهد، بسیاری امیدوار بودند این سیستم‌عامل تجربه‌ای خوشایندتر روی آیپد ارائه دهد. بااین‌حال، اپل تاکنون تغییرات درخورتوجهی روی iPadOS اعمال نکرده است.

اگر حالت چندوظیفگی جدید به iPadOS اضافه شود، این اقدام احتمالاً می‌تواند اولین قدم بزرگ شرکت مستقر در کوپرتینو برای قدرتمندترکردن این سیستم‌عامل باشد. ناگفته نماند باید به این نکته نیز توجه کنید که این گزارش هنوز رسماً تأیید نشده است و شاید حالت چندوظیفگی جدید در iPadOS 16 ارائه نشود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا