تکنولوژی

فروش تسلا سایبرتراک، بیشتر از هامر، کمتر از فورد

فروش تسلا سایبرتراک، بیشتر از هامر، کمتر از فورد

براساس آمار ارائه شده از سوی فروشندگان خودرو در آمریکا، فروش و تحویل تسلا سایبرتراک طی چهارماه گذشته بیشتر از هامر EV بوده است. بنابراین می‌توان گفت که تا اینجای کار، ایلان ماسک موفق شده است تا رقابت پیکاپ‌های برقی آمریکایی را به سود خود تمام کند. البته این پایان ماجرا نیست، چرا که به تازگی نقص پدال گاز تسلا سایبرتراک خبرساز شده است. امکان دارد این موضوع در آینده بر فروش موفق پیکاپ تسلا تاثیر منفی بگذارد.

البته باید اشاره کنیم که تسلا آمار فروش خود را به رسانه‌ها اعلام نمی‌کند. با این حال موضوع فراخوان پدال گاز مشخص کرد که چه تعداد سایبرتراک از ابتدای راه‌اندازی این مدل تاکنون فروخته شده است. براساس آمار فراخوان ارائه شده از سوی دولت آمریکا، 3878 دستگاه تسلا سایبرتراک در فاصله زمانی دسامبر 2023 تا آوریل 2024 به مشتریان تحویل داده شده‌اند.

تسلا سایبرتراک

آمار فروش پیکاپ تسلا در مقایسه با فروش کلی پیکاپ‌ها در بازار ایالات‌متحده بسیار ناچیز است. با این حال آمار فروش پیکاپ تسلا در مقایسه با رقیب مستقیم آن یعنی هامر EV، برتر به نظر می‌رسد. جنرال موتورز در سال 2023 فقط 3260 دستگاه هامر الکتریکی فروخت. این خودروساز تا پایان ماه مارس 2024 تعداد 1688 دستگاه هامر برقی فروخته است، موضوعی که برتری قاطع تسلا را در رقابت دو پیکاپ برقی نشان می‌دهد.

فورد F-150 برقی، رقیب شکست ناپذیر تسلا سایبرتراک

دیگر رقیب تسلا سایبرتراک یعنی ریویان R1T نیز در سه ماهه اول سال جاری میلادی، آمار فروش 2399 دستگاه را ثبت کرده است. اگر آمار فروش دسامبر را به این رقم اضافه کنیم، تعداد ریویان R1T‌های تحویل داده شده به 3562 دستگاه می‌رسد که بازهم از تعداد پیکاپ‌های تحویل شده تسلا کمتر است.

فورد F-150

با این حال یک رقیب جدی و شکست ناپذیر پیش روی سایبرتراک قرار دارد. این رقیب، فورد F-150 لایتنینگ است که با آمار فروش 7743 دستگاه طی سه ماهه نخست 2024، با اقتدار تسلا، هامر و ریویان را شکست داده است. با توجه به اینکه تسلا باید اکنون پدال گاز پیکاپ‌های فروخته شده را تعویض کند، می‌توان گفت که این خودروساز نمی‌تواند به رکورد فروش فورد در سال جاری برسد.

این فراخوان بر هر سایبرتراک ساخته شده از 13 نوامبر تا 4 آوریل تأثیر می گذارد. علت مشکل به طرز عجیبی، صابون بود که کارگران برای نصب آسان تر پدال از آن استفاده می کردند. استفاده از صابون برای نصب پدال گاز، این قطعه را در معرض کنده شدن قرار می‌دهد. تسلا برای پیکاپ‌هایی که پس از 17 آوریل ساخته شده‌اند اصلاحاتی را اجرا کرده است. پیکاپ‌های از قبل ساخته شده نیز که هنوز تحویل داده نشده‌اند، توسط تسلا تعمیر خواهند شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا