عمومی

به‌لطف نمایش پست‌هایی که هر کاربر لایک می‌کند در پلتفرم ایکس (توییتر سابق)، در گذشته شاهد رسوایی‌هایی برای سیاستمداران و شخصیت‌های معروف بودیم که به پست‌های نامناسب و زننده‌ای لایک داده بودند. اکنون این شبکه‌ی اجتماعی درحال اعمال تغییری اساسی است که باعث می‌شود لایک‌ها عمدتاً خصوصی شوند. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت، تغییر مذکور را ضروری می‌داند تا افراد بتوانند بدون نگرانی از حمله و انتقاد دیگران، پست‌های مورد نظرشان را لایک کنند.

ایکس سال گذشته، قابلیت پنهان‌کردن تب لایک‌ها را به‌عنوان یکی از مزایای اشتراک پریمیوم خود ارائه داد. در زمان معرفی ویژگی مذکور، ایکس با لحنی طنزآمیز اعلام کرد: «لایک‌های داغ خود را خصوصی نگه دارید!»

حساب کاربری Engineering در X با انتشار توییتی جدید اعلام کرد این شبکه‌ی اجتماعی قصد دارد قابلیت پنهان‌سازی لایک‌ها را در اختیار همه‌ی کاربران قرار دهد. با اعمال این تغییر، کاربران دیگر نمی‌توانند پست‌هایی را که افراد دیگر لایک کرده‌اند ببینند. این یعنی دیگر لایک‌‌کردن پست‌های خاص برای شخصیت‌های معروف دردسری به‌همراه نخواهد داشت. به‌هرحال، منتشرکنندگان پست‌ها همچنان می‌توانند ببینند چه کسانی محتوای آن‌ها را لایک کرده‌اند و به آمار لایک‌ها و سایر معیارهای مرتبط با پست‌های خود دسترسی دارند.

جلوگیری از نمایش پست‌های لایک‌شده‌ی کاربران در ایکس باعث می‌شود یکی از دلایل اصلی افراد برای خرید اشتراک پریمیوم از بین برود. باتوجه‌به کاهش شدید درآمد تبلیغاتی ایکس در سال گذشته، دو بسته‌ی اشتراکی جدید به این پلتفرم اضافه شده تا به این شرکت در رسیدگی به مشکلات مالی‌اش کمک کند. ردیف پریمیوم پلاس با قیمت ۱۶ دلار در ماه، تبلیغات را از تایم‌لاین کاربر حذف می‌کند، و ارزان‌ترین ردیف ۳ دلار در ماه هزینه دارد اما تیک آبی تأیید حساب را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد.

نوشته های مشابه
حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا