رمز ارز

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از کارشناسان حوزه بلاکچین با نام مستعار زک‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT)، در آخرین به‌روز‌رسانی خود اعلام کرده که ۱۲ پروژه میم‌کوین مبتنی بر سولانا توسط توسعه‌دهندگان رها شده‌اند. این موضوع، زیان خیره‌کننده ۲۶.۷ میلیون دلاری را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است.

طبق گزارش‌ها، این میم‌کوین‌ها در ابتدا از طریق پیش‌فروش تبلیغ شده و بازدهی قابل‌توجهی را نوید داده‌ بودند. با این حال، پس از عرضه، به سرعت حامیان خود را با توکن‌هایی تقریبا بی‌ارزش رها کردند.

بدنام‌ترین پروژه در این بین، پروژه «من این کوین را دوست دارم- I like this coin» با نماد LIKE بود که حدود ۷.۸ میلیون دلار در قالب سولانا از سرمایه‌گذاران جذب کرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

طبق داده‌های دکس‌تولز (DEXTools)، ارزش این توکن از زمان عرضه بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، پشتیبانی توسعه‌دهندگان و ارتباط آنان‌ با سرمایه‌گذاران بسیار ضعیف گزارش شده است.

به طور مشابه، قیمت توکن MOONKE هم افت شدیدی را تجربه کرده است. قیمت این توکن بلافاصله پس از انتشار، بیش از ۸۰ درصد افت کرد.

از طرفی، نتایج یک مطالعه توسط شرکت امنیت سایبری Blockaid نشان داد که حداقل ۵۰ درصد از توکن‌های پیش‌فروش شده در بلاکچین سولانا از نوامبر ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴، دچار ایراد و مشکل بوده‌اند.

همچنین، اخیرا تعداد پروژه‌ میم‌کوین با مضامین توهین‌آمیز و نژادپرستانه افزایش پیدا کرده که منجر به واکنش شدید جامعه کریپتو شده است.

اتفاقات اخیر، درخواست‌ها برای وضع مقررات سخت‌گیرانه‌تر و پروتکل‌های امنیتی را در راستای محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر پروژه‌های کلاهبرداری‌ تشدید کرده است.

در حال حاضر، سرمایه‌گذاران باید احتیاط و دقت بیشتری به خرج دهند. انتخاب پروژه‌هایی با تیم توسعه‌دهنده شفاف، پاسخگو و پشتیبان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا