عمومی

تماشا کنید: رونمایی از لباس فضانوردی جدید اسپیس ایکس برای پیاده‌روی فضایی

تماشا کنید: رونمایی از لباس فضانوردی جدید اسپیس ایکس برای پیاده‌روی فضایی

اسپیس ایکس یکی از اجزای کلیدی مورد نیاز برای موفقیت پرتاب فضانوردی خصوصی بعدی‌اش را که برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده، رونمایی کرده است.

در ماموریت یادشده با نام «پولاریس دان»، قرار است اولین پیاده‌روی فضایی توسط فضانوردان خصوصی انجام شود؛ درنتیجه اسپیس ایکس باید لباسی را برای مسافرانش طراحی می‌کرد که قادر به محافظت از آن‌ها دربرابر محیط خشن فضا باشد. اکنون برای اولین‌بار فرصت تماشای این لباس فضانوردی جدید را به‌دست آورده‌ایم.

لباس جدید اسپیس ایکس برای فعالیت‌های خارج از فضاپیما (EVA)، شباهت زیادی به لباس فضانوردی این شرکت برای فعالیت‌های درون فضاپیما (IVA) دارد. لباس کنونی فضانوردان اسپیس ایکس، برای پوشیدن در هنگام پرتاب و فرود فضاپیما طراحی شده است، اما برای استفاده در محیط خلاء مناسب نیست. درمقابل، لباس جدید EVA، دارای ویژگی‌هایی است تا ضمن افزایش تحرک فضانوردان، از آن‌ها در برابر فضای خلاء سرد و بدون هوا در خارج از فضاپیما محافظت کند.

تماشا در یوتیوب

کریس دریک، مدیر تیم لباس فضانوردی اسپیس ایکس هنگام صحبت درباره‌ی لباس جدید در شبکه اجتماعی ایکس، گفت تلاش زیادی انجام شده است تا فضانوردان درون لباس در دمای مناسب قرار داشته باشند. دریک همچنین به نمایشگر فرانما در طراحی کلاه ایمنی اشاره کرد که داده‌های مربوط به دمای داخلی، رطوبت و فشار لباس را در مقابل دید فضانوردان قرار می‌دهد.

جرد آیزاکمن، فرمانده ماموریت پولاریس دان نیز گفت: «از نظر زیبایی، لباس جدید ممکن است شبیه لباس IVA به‌نظر آید؛ اما آنچه در بطن لباس انجام شده، فوق‌العاده است.»

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا