عمومی

پتنت جدید اپل شایعات آیفون، آیپد و مک‌بوک تیتانیومی را باردیگر مطرح کرد

پس از معرفی پاوربوک G4 با بدنه‌ی تیتانیومی در سال ۲۰۰۱،‌ عاشقان بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین برند دنیای تکنولوژی منتظر عرضه‌ی هر محصولی با استفاده از این مواداولیه شدند؛ به‌طوری‌که آیفون تیتانیومی و مک‌بوک تیتانیومی و حتی آیپد تیتانیومی ازجمله محصولاتی هستند که مشتریان سینه‌چاک اپل آرزوی آن را دارند. البته کوپرتینویی‌ها نیز به این عشق و علاقه واکنش نشان دادند و با معرفی نسخه‌ی تیتانیومی اپل واچ، به‌نوعی شایعات عرضه دیگر محصولات با بدنیه‌ی تیتانیومی نیز قوت گرفت.

  • پتنت مایکروسافت دستگاهی با نمایشگر منطعف ۳۶۰ درجه را به‌نمایش می‌گذارد

به‌تازگی اپل پتنتی منتشر کرده است که به استفاده از بدنه‌ی تیتانیومی برای محصولاتی چون آیپد، آیفون و حتی مک‌بوک اشاره می‌کند. همان‌طورکه می‌دانید، تیتانیوم در حالت خام و پرداخت‌نشده ظاهر چندان جذابی ندارد؛ از‌این‌رو، کوپرتینویی‌ها راه‌حلی برای مشکل ارائه کرده‌اند؛ راه‌حلی که سبب می‌شود سطح تیتانیوم حالتی نیمه‌شیشه‌ای به‌خود بگیرد.

پتنت اپل برای بدنه تیتانیومی برای آیفون، آیپد و مک‌بوک

تقریباً برای هر مدل آیفون حداقل یک‌ بار خبری درباره‌ی بدنه‌ی تیتانیومی منتشر شده است. این اتفاق برای آیفون ۱۳ نیز رخ داد؛ اما متأسفانه در‌نهایت اپل سری معمولی را با بدنه‌ی آلومینیومی و مدل‌های پرو را با استفاده از استیل روانه بازار کرد. پتنت امروز مشکلات موجود در‌زمینه‌ی استفاده از تیتانیوم برای بدنه‌ی دستگاه را شرح می‌دهد:

دستگاه‌های قابل‌حمل الکترونیکی شامل قطعات مختلفی مانند صفحه‌نمایش، پردازنده، آنتن و… می‌شوند. برای محافظت از قطعات داخلی، از انواع مختلف فلز مانند آلومینیوم استفاده می‌شود تا مقاومت دستگاه دربرابر عوامل خارجی افزایش پیدا کند.

استفاده از فرایند ساخت مناسب برای جذاب‌تر و زیباتر کردن بدنه‌ی دستگاه یکی از نکات مهم برای تولید محصول به‌شمار می‌رود. برخی فلزات از مقاومت و سختی مطلوبی برخوردارند؛ درنتیجه، فرایند افزودن چاشنی جذابیت به سطح خارجی آن بسیار سخت خواهد بود. بنابراین، برای فلزهای سخت‌تر باید از راهکارهای جدیدتری نیز استفاده شود.

اپل راهی متفاوت و گیج‌کننده را به برای دستیابی به بافتی جذاب روی فلز تشریح می‌کند که شباهت زیادی به سطح مات دارد. گیج‌کننده به این دلیل که فلز در طبیعت فقط به‌صورت مات یافت می‌شود و برای براق‌کردن آن باید فرایند پرداخت مختلفی را طی کند؛ پس چه دلیلی برای طی‌کردن فرایندی جدید و متفاوت برای دستیابی به سطحی مات وجود دارد؟ هرچند ممکن است کوپرتینویی‌ها شکلی متفاوت از سطح مات را در نظر دارند که برای اجراکردن آن به ابداع روش‌هایی متفاوت نیاز خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

  • رندرهای غیررسمی آيپد پرو ۲۰۲۲ از حاشیه‌ باریک‌تر و بریدگی ناچ بالای نمایشگر حکایت می‌کنند
  • با وجود منافع مشترک حاصل از خرید EA، اپل احتمالاً این کار را انجام نخواهد داد

البته باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که اپل ماهانه و حتی روزانه پتنت‌های زیادی را ثبت می‌کند که تنها تعداد بسیار کمی از آن‌ها به محصولات نهایی راه پیدا می‌کنند.

دیدگاه شما درباره‌ی آیفون تیتانیومی یا به‌طورکلی آی‌دیوایس‌های تیتانیومی اپل چیست؟‌

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا