رمز ارز

اتهام جدید به بایننس؛ این بار فرشتگان بایننس متهم شدند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گزارشی منتشرشده، گروهی از کارمندان صرافی بایننس به کاربران این صرافی در دور زدن قوانین مربوط به احراز هویت (KYC) و قوانین مربوط به پولشویی (AML) کمک کرده‌اند.
در تاریخ 23 مارس، شبکه تلویزیونی CNBC گزارش داد که گروهی از کارمندان و فرشتگان (داوطلبانی که توسط صرافی برای تبلیغ آن آموزش دیده‌اند) بایننس تکنیک‌هایی را به اشتراک گذاشته‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد تا سیستم‌های KYC این پلتفرم را دور بزنند. CNBC این اطلاعات را با بررسی صدها پیام ارسال‌شده در سرور دیسکورد و یک گروه تلگرامی که توسط بایننس از سال 2021 تا مارس 2023 کنترل و اداره می‌شد، به دست آورده است.
به گفته CNBC، تعدادی از کارمندان بایننس و فرشتگان، راهنماها و آموزش‌های ویدئویی‌ای را ارائه کردند که مراحل جعل اسناد بانکی و ارائه آدرس‌های جعلی را هنگام ثبت نام در این پلتفرم به کاربران آموزش می‌دهد.
این افراد حتی تکنیک‌هایی را برای جعل کشور محل اقامت برای دریافت دبیت کارت (کارت نقدی) بایننس ارائه کرده‌اند.
این گزارش همچنین نشان داد که بسیاری از کاربران در چین با وجود ممنوعیت انجام معاملات ارزهای دیجیتال از سال 2017 و استفاده از دارایی‌های رمزارزی از سال 2021، همچنان می‌توانند به خدمات بایننس دسترسی داشته باشند.
در پی انتشار این گزارش، افراد مختلفی از جمله سلطان مگجی، استاد و مدیر سابق بخش نوآوری در FDIC (شرکت بیمه سپرده فدرال)، نگرانی‌های خود را در مورد توانایی صرافی بایننس برای مطابقت با مقررات مربوط به KYC و AML ابراز کرد. این افراد معتقدند که چنین گزارش‌هایی نگرانی‌هایی را در مورد چگونگی نظارت این صرافی بر کاربران خود ایجاد می‌کند؛ زیرا ممکن است بستری مناسب برای انجام تراکنش‌های مالی تروریست‌ها یا جنایتکاران در کره شمالی یا روسیه باشد.
پس از انتشار این گزارش، سخنگوی بایننس مدعی شد این صرافی قبلاً علیه کارمندانی که ممکن است خط‌ مشی‌های داخلی شرکت را نقض کرده یا برخلاف قوانین آن عمل کرده‌ باشند، اقدام کرده است. او همچنین بیان داشت، کارمندانی که این سیاست‌ها را نقض می‌کنند ممکن است بلافاصله اخراج شوند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کریپتو پوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا