رمز ارز

پیش‌بینی ChatGPT درباره چالش سلطه بیت کوین در سال ۲۰۲۴! رقبا کدامند؟

پیش‌بینی ChatGPT درباره چالش سلطه بیت کوین در سال ۲۰۲۴! رقبا کدامند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ربات چت‌ جی‌پی‌تی (ChatGPT)، هوش مصنوعی قدرتمند، به بررسی این موضوع پرداخته است که آیا در سال ۲۰۲۴ رمزارزی می‌تواند از بیت‌کوین پیشی بگیرد یا خیر؟

بیت‌کوین با ارزش بازاری بیش از ۱.۲ تریلیون دلار، رهبر بلامنازع بازار است. پذیرش گسترده توسط شرکت‌های بزرگ مانند پی‌پال (PayPal)، استارباکس (Starbucks)، AMC Theaters و تصویب آن به عنوان پول قانونی در السالوادور، از عوامل تقویت‌کننده جایگاه بیت‌کوین هستند. با این حال، سایر رمزارزها نیز در حال پیشرفت‌اند و پتانسیل برهم زدن سلطه‌ بیت‌کوین را دارند.

اولین رقیب احتمالی، اتریوم است. اتریوم در حال گذار به یک سیستم اجماع اثبات سهام است که می‌تواند منجر به بهبود مقیاس‌پذیری و کاهش مصرف انرژی شود. این عوامل می‌توانند استفاده از اتریوم در برنامه‌های غیرمتمرکز را افزایش دهند و در نهایت به رشد قیمت آن منجر شوند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

سولانا دیگر رمزارز رقیب است که به دلیل سرعت تراکنش بالا و توان عملیاتی زیاد شناخته می‌شود. سولانا در حال جذب تعداد زیادی از پروژه‌های غیرمتمرکز، به ویژه در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است که می‌تواند به نوسانات قیمتی قابل توجهی برای سولانا منجر شود.

سایر رمزارزهای مهم مانند بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA) و پولکادات (DOT) نیز می‌توانند با بیت‌کوین رقابت کنند.

یکی دیگر از رقبا، ریپل (XRP) است. هرچند اکنون ریپل در جایگاه هفتمین ارز دیجیتال برتر قرار دارد، اما نتیجه‌ شکایت حقوقی جاری با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) می‌تواند بر آینده‌ آن تأثیرگذار باشد.

اگر ریپل در این پرونده پیروز شود، می‌تواند در صرافی‌های بیشتری لیست گردد و با افزایش دسترسی و اعتماد سرمایه‌گذاران، شاهد رشد قابل‌توجهی در قیمت خود باشد.

با این حال، ChatGPT کنار زدن بیت‌کوین را در حد گمانه‌زنی می‌داند. البته عواملی مانند احساسات مثبت بازار، افزایش پذیرش، مشارکت‌های اساسی و … نیز در این امر دخیل هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا