رمز ارز

بزرگ‌ترین هکر سال ۲۰۲۳ رمزارزهای دزدی را برگرداند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همان‌طور که روزهای قبل گزارش شد، هک اخیری که در پلتفرم Euler Finance رخ داد، باعث سرقت 197 میلیون دلار از این سایت شد و تاکنون، لقب بزرگترین هک مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سال 2023 نام گرفته است. با این حال، این لقب ممکن است مدت زمان زیادی ماندگار نباشد؛ زیرا نظر هکر تغییر کرده و در حال بازگرداندن دارایی‌های سرقت شده است.
طبق گزارش‌ها، 5.4 میلیون دلار از آدرس هکر به آدرس توزیع‎کننده Euler Finance بازگردانده شده است. در همین راستا، شرکت امنیت بلاکچین PeckShield سه تراکنش را شناسایی کرده که برای ارسال این وجوه استفاده شده است.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، هکر در هر تراکنش 1000 اتریوم (ETH) به حساب توسعه‌دهنده Euler منتقل کرده است. با این حال، احتمال این‌که هکر کل 197 میلیون دلار سرقت شده را برگرداند، کم است؛ زیرا در زمان نگارش این خبر، هیچ تراکنش دیگری ثبت نشده است.
در تاریخ 16 مارس، Euler Finance اعلام کرد که برای شناسایی هکر و بازیابی وجوه سرقتی، یک جایزه یک میلیون دلاری در نظر گرفته است.
این هکر توانست 197 میلیون دلار را از طریق چندین تراکنش برداشت کند و بعد از آن، از یک پل چند زنجیره‌ای برای انتقال وجوه از زنجیره BNB به اتریوم استفاده کرد. بلافاصله پس از اعلام جایزه 1 میلیون دلاری توسط Euler Finance، وجوه دزدیده شده به میکسر رمزارزی Tornado Cash منتقل شد. این سایت یک ابزار برای ارتقا حریم خصوصی کاربران در بلاکچین‌های عمومی است که از ساز و کار مخلوط کردن تراکنش‌ها و ارسال مجدد آن‌ها، استفاده می‌کند.
تیم Euler Finance از هکر خواسته است که 90٪ از وجوه به‌سرقت رفته را ظرف 24 ساعت برگرداند تا از زندانی شدن احتمالی خود جلوگیری کند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا