فناوری

تولید ویژن‌پرو کاهش می‌یابد

تولید ویژن‌پرو کاهش می‌یابد

این عینک واقعیت افزوده هنوز خارج از آمریکا عرضه نشده است، و کمتر از سه ماه است که در آمریکا به فروش می‌رسد. اما بر اساس گزارش جدیدی از مینگ‌چی کو، تحلیلگر اپل، این شرکت در حال حاضر پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای این محصوص پایین‌تر از حد انتظار باشد.

او گفت «عقیده اکثریت قریب به اتفاق بازار» این بود که اپل در سال اول عرضه، بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار عینک واقعیت افزوده خواهد فروخت. او در ادامه از پیش‌بینی فروش بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار عینک در سال جاری خبر داد.

این شرکت همچنین در حال بررسی نقشه راه محصولاتی است که این تحلیلگر آن‌ها «صفحه‌نمایش سربند (HMD)» می‌‌نامد. به گفته او، این مسئله شاید به معنای آن باشد که به‌رغم پیش‌بینی‌های قبلی، عینک ویژن پرو جدیدی در سال ۲۰۲۵ عرضه نمی‌شود.

در این گزارش اشاره‌ای نشده است که چرا به عقیده اپل تقاضا پایین‌تر از پیش‌بینی است. اما این تحلیلگر گفت ویژن پرو به‌دلیل «کمبود اپلیکیشن‌های کلیدی» و همین‌طور ابراز نارضایتی‌ها در مورد قیمت و راحتی، با مشکل مواجه است.

 

تولید ویژن‌پرو کاهش می‌یابد

اپل تابستان گذشته از ویژن پرو رونمایی کرد، با قیمتی که از ۳۵۰۰ دلار آغاز می‌شد. این قیمت به میزان قابل‌ملاحظه‌ای بالاتر از عینک‌های واقعیت افزوده رقیب از جمله عینک‌های ساخت متا است.

این عینک وقتی پیش‌تر در سال جاری در آمریکا عرضه شد نقدهای تمجیدآمیزی دریافت کرد. اما برخی منتقدان از نبود محتوا و تجربه منحصربه‌‌فرد در ویژن پرو گله کرده‌اند، و گزارش‌ها حاکی از آن است برخی خریداران که همان ابتدا این عینک را خریده بودند در حال پس دادن این محصول به شرکت اپل‌اند.

ویژن پرو، از زمان عرضه، به ورود عینک‌های واقعیت افزوده و مجازی به بحث روز کمک کرده است. اما از سویی به نگرانی‌ها نیز دامن زده است که شاید فناوری یا مصرف‌کنندگان هنوز آمادگی‌اش را نداشته باشند که این عینک‌ها به محصول بازار انبوه تبدیل شوند. 

اپل هیچ اشاره رسمی نداشته است که فروش ویژن پرو چگونه پیش می‌رود. علاوه بر این، هنوز اعلام نشده است چه زمانی بازار این محصول به خارج از آمریکا گسترش پیدا می‌کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا