عمومی

پژوهشگران سابق اپل در پی افزایش امنیت آیفون هستند

پژوهشگران سابق اپل در پی افزایش امنیت آیفون هستند

دو کارمند سابق اپل که به‌عنوان پژوهشگر امنیت سایبری فعالیت می‌کردند، استارتاپ خود را راه‌اندازی کرده‌اند. استارتاپ موسوم به DoubleYou به سازندگان محصولات امنیت سایبری برای محافظت از گوشی آیفون و دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل macOS مانند لپ تاپ مک بوک کمک خواهد کرد.

استارتاپ DoubleYou توسط پاتریک واردل و میخائیل سوسونکین تأسیس شد. واردل پیش از اینکه کار خود را به‌عنوان پژوهشگر امنیتی و متخصص سیستم‌عامل macOS آغاز کند، بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ در آژانس امنیت ملی ایالات متحده مشغول به کار بود. سوسونکین بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ در تیم امنیتی اپل فعالیت می‌کرد.

واردل و سوسونکین در مصاحبه‌ای که با تک‌کرانچ داشتند، خودشان را دو دوست دیرینه که دانش گسترده‌ای در زمینه‌‌ی امنیت اپل دارند، نامیدند. دو پژوهشگر پیشین اپل زمانی به فکر تأسیس DoubleYou افتادند که متوجه شدند محصولات امنیتی کمی برای محافظت از سیستم‌عامل iOS و macOS وجود دارد؛ چراکه این پلتفرم‌ها بارها مورد هدف هکرها قرار گرفته‌اند.

تیم DoubleYou می‌خواهد از تکنیک‌هایی که هکرها برای حمله به سیستم‌های اپل به‌کار می‌برند، به‌عنوان ابزار دفاعی استفاده کند. واردل و سوسونکین قصد دارند روش تجزیه و تحلیل فرایندهایی که macOS برای شناسایی و مسدود کردن کدهای غیرقابل اعتماد به‌کار می‌برد را توسعه دهند. نظارت و مسدود کردن ناسازگاری‌های موجود در DNS نیز یکی‌دیگر از برنامه‌های این استارتاپ است.

بنیانگذاران DoubleYou در صدد ایجاد ابزارهایی برای نظارت و مسدود کردن نرم‌افزارهایی مانند نرم‌افزارهای استخراج ارز دیجیتال و باج‌افزارها هستند.

سوسونکین گفت: «ما برای نظارت و مسدود کردن برخی از نرم‌افزارهای استخراج ارز دیجیتال و باج‌افزارها نیازی به استفاده از فناوری جدید نداریم؛ تنها کافی است که ابزارهای موجود را در جای مناسب به‌کار ببریم.»

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا