عمومی

بیوگرافی جنسن هوانگ؛ رهبر چرم‌پوش و سخت‌کوش انویدیا

بیوگرافی جنسن هوانگ؛ رهبر چرم‌پوش و سخت‌کوش انویدیا

در جدیدترین سخنرانی جنسن برای دانشجویان دانشکده‌ی بازرگانی استنفورد، او با سخاوت همیشگی‌اش، راز موفقیتش را به اشتراک می‌گذارد: «درد و رنج فراوان.» مدیرعامل انویدیا معتقد است درد ورنج شخصیت افراد را شکل می‌دهد و افرادی که رنج‌ کشیده‌اند، نسبت به افرادی که صرفاً باهوش هستند، شانس بیشتری برای موفقیت‌ دارند.

برای همه شما دانشجویان دانشگاه استنفورد، آرزوی درد و رنج فراوان دارم.

– ، جنسن هوانگ

اکثر کارمندان قدیمی انویدیا در حال حاضر بسیار ثروتمند هستند. آن‌ها به خاطر عشق به شغل، شرکت، رهبر و مأموریت آن به کار خود ادامه می‌دهند. جنسن با کار از راه دور مخالفتی ندارد؛ به‌طوری‌که دفتر مرکزی زیبا و مدرن انویدیا با وسعت ۹۳ هزار متر‌مربع در سانتا کلارا، پس از همه‌گیری کرونا هرگز به‌طور کامل پر نمی‌شود.

هوانگ راز موفقیتش را «درد و رنج فراوان» می‌داند

هوانگ یکی از ثروتمندترین مردان دنیا با روحیه‌ای بشردوستانه است. طی سال‌ها هوانگ و همسرش بخشی از ثروت خود را به امور خیریه و سرمایه‌گذاری‌های بشردوستانه اختصاص داده‌اند. بنیاد جن-سون و لوری هوانگ، که همراه‌با همسرش برای تأمین بودجه‌ی طرح‌های آموزشی راه‌اندازی کرده بود، تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۷ میلیون دلار کمک و هدایا دریافت کرد.

هوانگ و هوش مصنوعی

کسب‌و‌کار انویدیا با رونق هوش مصنوعی که صنعت جهانی فناوری را تحت کنترل خود درآورده، بیش از همیشه رونق گرفته است. اکنون انویدیا بسیاری از تراشه‌هایی را که برای اجرای مدل‌های زیربنایی ابزارهای هوش مصنوعی حیاتی هستند، می‌سازد. این شرکت مقدمات مهم‌ترین پیشرفت‌های تاریخ فناوری را فراهم می‌کند و به این واسطه بیش از همیشه بر سر زبان‌ها افتاده و ثروتمند شده است. صعود تاریخی سهام انویدیا نمونه‌ای عینی از انتخاب درست در شرایط سخت و استفاده از فرصت‌ها است؛ چیزی که مدیر چرم‌پوش به ‌آن زبانزد است.

انویدیا بسیاری از تراشه‌های حیاتی‌ برای اجرای مدل‌های زیربنایی ابزارهای هوش مصنوعی را می‌سازد

تمرکز رهبر انویدیا بیشتر بر موفقیت تجاری است تا ترس از هوش مصنوعی؛ او از پتانسیل آن استقبال و از توسعه و مقررات مسئولانه حمایت می‌کند. هوانگ معتقد است که ترس پیرامون هوش مصنوعی اغلب ناشی از اطلاعات نادرست است یا به‌دلیل منافعی که از ترساندن مردم به‌دست می‌آید.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در حال صحبت پردازنده‌ی گرافیکی در دست

به پیش‌بینی هوانگ، هوش مصنوعی آموزش و کار را متحول خواهد کرد و در آینده نیروی کار لزوماً نیازی به توسعه‌ی مهارت‌های کدنویسی یا همکاری با توسعه‌دهندگان نخواهند داشت؛ در عوض قادر خواهند بود به‌طور مستقیم از پیشرفته‌ترین سیستم‌های محاسباتی استفاده کنند.

برخلاف نظر مشاهیر فناوری و تفکری که اکنون در جوامع جا افتاده است، هوانگ می‌گوید به‌لطف هوش مصنوعی کودکان دیگر به یادگیری کدنویسی نیازی ندارند و می‌توانند به‌جای صرف زمان برای آموختن کدنویسی تمرکزشان را روی یادگیری مهارت‌های مهم‌تری مثل زیست‌شناسی یا کشاورزی معطوف کنند. او می‌گوید زبان کدنویسی باید مشابه زبان گفتار معیار انسان‌ها باشد و وظیفه‌ی آن‌ها، ایجاد فناوری‌‌های محاسباتی است که نیاز به یادگیری برنامه‌نویسی را از بین ببرد.

داستان هوانگ از آغاز فروتنانه‌اش تا تبدیل شدن به نقش اصلی در صنعت فناوری، الهام‌بخش و جذاب است. او با عزم، نوآوری و تلاش بی‌وقفه، مرزهای فناوری را با موفقیت جابه‌جا و موقعیتش را به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در دنیای فناوری تثبیت کرده است. هوانگ با رهبری مبتکرانه و دستاوردهای چشمگیر خود، نه تنها در دنیای GPU‌ها، بلکه در زمینه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری عمیق نیز اثری محو‌نشدنی بر جای گذاشته است.

زندگی جنسن هوانگ نشان می‌دهد که وقتی استعداد، پشتکار و نوآوری دست در دست هم می‌دهند، غیرممکن‌ها دست‌یافتنی می‌شوند. تأثیری که رهبر تیم سبز بر چشم‌انداز فناوری داشته است، همچنان به شکل دادن آینده و الهام بخشیدن به نسل‌های بعدی ادامه خواهد داد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا