تکنولوژی

مدیر اجرایی OpenAI: هوش مصنوعی امروزی، یک‌سال دیگر به‌طرز مضحکی بد خواهد بود

مدیر اجرایی OpenAI: هوش مصنوعی امروزی، یک‌سال دیگر به‌طرز مضحکی بد خواهد بود

«برد لایت‌کپ»، مدیر اجرایی OpenAI پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی که اکنون و به‌شکل امروزی داریم، تا یک سال دیگر «به طرز مضحکی بد» خواهد بود. به‌عبارت دیگر، هوش مصنوعی تا 12 ماه آینده به‌قدری پیشرفت می‌کند که عملکرد امروزش مضحک به‌نظر می‌رسد.

لایت‌کپ می‌گوید چت‌بات ChatGPT به‌زودی می‌تواند «کار‌های پیچیده‌تری» را انجام دهد و تبدیل به یک «هم‌تیمی عالی» برای کاربران شود. شرکت OpenAI قرار است آخرین نسخه چت‌بات خود یعنی GPT-5 را در اوایل تابستان سال جاری میلادی عرضه کند.

مدیر اجرایی OpenAI: هوش مصنوعی امروزی، یک‌سال دیگر به‌طرز مضحکی بد خواهد بود
برد لایت‌کپ

هوش مصنوعی تا 12 ماه آینده پیشرفت زیادی می‌کند

اگر فکر می‌کنید ChatGPT عملکردی بسیار چشمگیر دارد، کافی است یک‌سال آینده را متصور شوید. یکی از مدیران OpenAI پیش‌بینی می‌کند که ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ابزارهای این شرکت، در‌حال‌حاضر و در شرایط فعلی در مقایسه با آنچه در آینده ارائه خواهند داد، عملکرد زیادی را از خود نشان نمی‌دهند.

برد لایت‌کپ، مدیر اجرایی شرکت سازنده ChatGPT در بیست‌و‌هفتمین کنفرانس جهانی سالانه مؤسسه Milken به این موضوع اشاره کرد که 12 ماه آینده، سیستم‌‌هایی که امروز استفاده می‌کنیم به‌طرز خنده‌داری، بد خواهند بود. او اضافه کرد ما به سمت جلو حرکت می‌کنیم و هوش مصنوعی توانایی‌های بیشتری را به‌نمایش خواهد گذاشت.

لایت‌کپ می‌گوید که مدل‌های هوش مصنوعی که افراد برای به‌انجام‌رساندن کارها و رسیدن به اهداف شخصی‌شان از آن‌ها استفاده می‌کنند، به‌زودی می‌توانند «کارهای پیچیده‌تری» را انجام دهند. البته وی توضیحات بیشتری در مورد این کارهای پیچیده مطرح نکرد.

او همچنین معتقد است که هوش مصنوعی، یک رابطه سیستمی با کاربران ایجاد می‌کند و می‌تواند شبیه هم‌تیمی آنها ظاهر شود. هوش مصنوعی حتی می‌تواند در حل مشکلات، به کاربران کمک کند. مدیر اجرایی OpenAI در مورد قابلیت‌های قابل‌پیش‌بینی هوش مصنوعی نیز در این رویداد توضیحاتی مطرح کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا