عمومی

بررسی گلکسی A35؛ جانشین معنوی A54

بررسی گلکسی A35؛ جانشین معنوی A54

یک متهم به پرداخت رشوه و اختلاس که دو سال را هم در زندان سپری کرده و در نهایت با فرمان عفو مشروط آزاد شده است، یک اَبَرکمپانی ۳۰۰ میلیارد دلاری را چطور مدیریت می‌کند؟ این سوال ذهن رسانه‌ها، سهام‌داران سامسونگ و کاربرانش در سراسر جهان را به خود مشغول کرده است.

«لی جائه یونگ»، رئیس فعلی هیات مدیره‌ی سامسونگ و تنها فرزند «لی کان هی»، رهبر فقید و افسانه‌ای غول کره‌ای، حتی پیش از آنکه به این سمت انتخاب شود هم به تیتر اول رسانه‌های جهان رسیده بود. اینکه فرآیند دادرسی پرونده ثروتمندترین مرد کره‌جنوبی چگونه طی شد و چطور در نهایت به عفو مشروط رسید، موضوعی است که ارتباطی به مقاله بررسی یکی از محصولات سامسونگ ندارد، اما رویکردی که سامسونگ در سال‌های اخیر در پیش گرفته و در نهایت به نقطه‌ای که در آن هستیم رسیده چرا.

گوشی گلکسی A35 سامسونگ را فروشگاه آریا برای بررسی در اختیار lastech قرار داده است.

کاربران قدیمی دنیای تکنولوژی به خوبی دوران فرمان‌روایی سامسونگ در بازار گوشی‌های موبایل را به یاد می‌آورند. جایی حدفاصل سقوط نوکیا و ظهور شرکت‌های جدیدی مانند شیائومی، اوپو و گوگل در دنیای گوشی‌های هوشمند. دوره‌ای که هر گوشی سامسونگ با انبوهی از نوآوری‌ها روانه بازار می‌شد. از حسگر ضربان قلب گرفته تا نمایشگرهایی با لبه‌های خمیده، و از گوشی‌هایی که هر سال با ابعادی بزرگ‌تر روانه بازار می‌شدند تا شهامت استفاده از قلم و ایجاد یک کلاس جدید و بی‌همتا که هنوز هم کسی توان رقابت با آن را ندارد.

هیچکس دوست ندارد سامسونگ مسیر نوکیا را تکرار کند

اما سامسونگی که امروز می‌بینیم، در بهترین حالت سایه‌ای از غولی است که پیش از این می‌شناختیم. شاید بتوان رویکرد جدید کره‌ای‌ها را «بلوغ» نام‌گذاری کرد، و شاید در حالتی بدبینانه از آن با عنوان «عافیت‌طلبی» یاد کنیم. اما هرچه هست، می‌توان روی این نقطه به توافق رسید که سامسونگ امروز، آن اژدهای غران دهه گذشته نیست.

اگر با این نگاه موافق نیستید، کافی‌ است طراحی خط تولید گوشی‌های سامسونگ در سه سال اخیر را ببینید. شاید بخواهید باز هم کارت «اپل هم همینطور است» را رو کنید، ولی اگر در محیطی ساکت این موضوع را بررسی کنید، صدایی را در اعماق ذهنتان خواهید شنید که می‌گوید «اپل چهار گوشی شبیه به هم دارد و سامسونگ نزدیک به بیست گوشی».

هرچند این موضوعی نیست که بخواهیم برایش انرژی بسوزانیم. اما منطقی است که ببینیم سامسونگ برایمان چه تدارکی دیده و بعد از سال‌ها طرفداری و ساختن با خوبی‌ها، بدی‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌ها، آیا باز هم برای راضی کردن کاربران وفادارش و البته، به زانو درآوردن آنتاگونیست همیشگی داستان‌هایش (یعنی اپل) تلاش می‌کند یا خیر.

خوشبختانه برای پاسخ‌دادن به این سوالات، انتخاب‌های زیادی پیش‌رو داریم و از آنجایی که گلکسی A35 یکی از گزینه‌های جذاب روی میز است، شاید بد نباشد از همین نقطه شروع کنیم.

جدول مشخصات فنی گلکسی A35

سخت افزار

توضیحات

ابعاد

۱۶۱٫۷ در ۷۸ در ۸٫۲ میلیمتر

وزن

۲۰۹ گرم

نمایشگر

۶٫۶ اینچی SuperAMOLED

۱۲۰ هرتز – ۱۰۰۰ نیت

چیپست

اگزینوس ۱۳۸۰

رم و حافظه

128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM

256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM

دوربین

۵۰ مگاپیکسلی واید (f/1.8 – سنسور 1/1.96 اینچی – لرزشگیر اپتیکال)

۸ مگاپیکسلی اولتراواید

۵ مگاپیکسلی ماکرو

فیلم‌برداری

4K@30fps

1080p@30/60fps

لرزشگیر الکترونیکی

دوربین سلفی

۱۳ مگاپیکسل

باتری

۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

شارژ

۲۵ وات

پرهیز از تکرار؛ خوشایند کاربران قدیمی و جدید

سامسونگ در طراحی گلکسی A35 رویکرد هوشمندانه‌ای در پیش گرفته است؛ مهندسان شرکت به این نتیجه رسیده‌اند که طراحی گوشی‌های سامسونگ به بلوغ کافی رسیده و نیازی به ایجاد تغییرات رادیکال نیست. اما استفاده از طراحی دقیقا یکسان با نسل قبلی برای یک گوشی میان‌رده، که به خودی خود کار سختی برای متقاعد کردن کاربران برای خریدش دارد، تفاوت چندانی با عملیات انتحاری ندارد. در نتیجه تصمیم بر این شده که با حفظ زبان طراحی گذشته، چند تغییر جزئی هم ایجاد شوند تا A35 حال و هوای یک گوشی نو را داشته باشد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا