رمز ارز

موفقیت‌های خیره‌کننده استیبل کوین جدید کاردانو!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پروژه Liqwid، یک پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) که بر بستر بلاکچین کاردانو ساخته شده است، راه‌اندازی موفقیت‌آمیز بازار DJED را اعلام کرد. این استیبل کوین جدید که از طراحی الگوریتمی استفاده می‌کند، می‌تواند از قراردادهای هوشمند برای اطمینان از تثبیت قیمت استفاده کند و پیش‌بینی می‌شود که برای انجام عملیات در حوزه دیفای مفید باشد.
این پروژه به دلایل مختلف می‌تواند برای کاردانو و این استیبل‌کوین مفید واقع شود. مورد اولی که می‌توان به آن اشاره کرد، در مورد وام دادن و وام گرفتن با DJED است که باعث ایجاد نقدینگی برای این استیبل کوین و زمینه‌ساز موفقیت این پروژه در بلندمدت خواهد بود. با نقدینگی بیشتر، DJED را می‌توان به راحتی با سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات مبادله کرد و از آن برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز استفاده کرد.
مورد دوم اینکه، وام دادن و استقراض با DJED به تثبیت قیمت توکن کمک می‌کند. هنگامی که تقاضا برای DJED افزایش می‌یابد، استیبل کوین‌های بیشتری ایجاد و فروخته می‌شوند که باعث ثابت نگه داشتن قیمت خواهد شد و زمانی که تقاضا کاهش پیدا کند، برعکس این اتفاق رقم خواهد خورد، استیبل کوین‌ها سوزانده می‌شوند تا از کاهش بیش از حد قیمت جلوگیری شود.
سوم، وام دادن و قرض گرفتن با DJED می‌تواند باعث کسب درآمد بیشتر برای کاربران کاردانو شود. با وام دادن DJED کاربران می‌توانند از دارایی خود کسب سود کنند، در حالی که وام‌گیرندگان می‌توانند بدون نیاز به فروش دارایی‌های خود سرمایه مورد نیاز را به دست آورند. این یک موقعیت برد-برد برای هر دو طرف ایجاد کرده و به ترویج و پذیرش بیشتر DJED و کاردانو کمک می‌کند.
تفاوت اصلی بین DJED و سایر استیبل کوین‌ها در طراحی الگوریتمی و استفاده مورد نظر آن در شبکه کاردانو نهفته است. برخلاف سایر استیبل کوین‌ها که برای حفظ ثبات قیمت به نهادهای متمرکز متکی هستند، DJED از قراردادهای هوشمند برای تنظیم خودکار عرضه و تقاضای خود استفاده می‌کند تا ارزش خود را با دلار آمریکا ثابت نگه دارد. این رویکرد باعث می‌شود که این پروژه غیرمتمرکزتر عمل کند و کمتر در برابر دستکاری نهاد‌های متمرکز آسیب‌پذیر باشد.
لازم به ذکر است که استیبل کوین DJED اخیرا به چهارمین پروژه بزرگ در شبکه کاردانو تبدیل شده است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا