عمومی

بررسی گلکسی A55؛ درجازدن ملال‌آور سامسونگ در بازاری رقابتی

بررسی گلکسی A55؛ درجازدن ملال‌آور سامسونگ در بازاری رقابتی

تا صحبت از آپدیت نرم‌افزاری داغ است، بد نیست اشاره کنم که A55 اولین گوشی سامسونگ لقب می‌گیرد که به قابلیت Seamless Update مجهز می‌شود. به‌لطف این قابلیت، روند آپدیت گوشی دیگر متکی بر ریبوت‌های چندمرحله‌ای و پیاپی نخواهد بود و تمام تغییرات، در پس‌زمینه اعمال می‌شود و در نهایت با یک‌بار ریستارت، سیستم عامل با ویژگی‌های جدید در دسترس کاربر قرار خواهد گرفت.

قابلیت Seamless Update وجه تمایز A55 با تمام گوشی‌های سامسونگ است

باوجود اینکه قابلیت‌های AI سامسونگ که تجربه‌ی نرم‌افزاری در هم‌تنیده با هوش مصنوعی را برای گوشی‌های پرچمدار این شرکت به‌ارمغان می‌آورند، در بطن نرم‌افزار A55 در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرند، اما جای پای ویژگی‌های دیگر One UI 6.1 در میان‌رده‌ی پریمیوم سامسونگ محکم است. بااین‌حساب، اگر از گوشی‌های مجهز به نسخه‌های قدیمی‌تر One UI قصد مهاجرت به A55 را داشته باشید، به‌سرعت متوجه تفاوت‌هایی از جمله انیمیشن‌های روان‌تر و سریع‌تر و تغییرات جذاب پنل تنظیمات سریع خواهید شد.

در One UI 6.1 صفحه‌ی Home تغییرات کوچکی به خود می‌بیند. مثلا نام برنامه‌ها (که زیر آیکون آن‌ها نمایش داده می‌شود) خلاصه‌تر شده است و دیگر خبری از نام‌های دوخطی و شلوغ نیست. برای جابه‌جایی آیکون‌ها در صفحات مختلف نیز می‌توانید از هر دو دست کمک بگیرید؛ با یک دست آیکون را روی هوا نگه می‌دارید و با دست دیگر، به سمت صفحه‌ی مدنظرتان اسکرول می‌کنید.

تغییر مهم دیگری که در One UI 6.1 اتفاق افتاده، حذف شدن ژست‌های حرکتی یا اصطلاحا Navigation Gesture-های سامسونگ است. در این حالت، به‌جای دکمه‌های ناوبری متداول و قدیمی، سه خط زیر صفحه ظاهر می‌شد و کاربر با بالا کشیدن آن‌ها می‌توانست بین منوها جابه‌جا شود. البته اگر به Gesture-های سامسونگ عادت داشتید، همچنان می‌توانید از طریق نصب اپلیکیشن Good Lock سامسونگ و افزونه‌ی NavStar، این قابلیت را مجددا برای خودتان فعال کنید.

حتی اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که تغییرات رابط کاربری، چه جزئی و چه کلی،‌ محلی از ارعاب ندارد و صرفا روان بودن رابط کاربری برایتان اهمیت دارد، قطعا از تجربه‌ی One UI 6.1 روی گلکسی A55 لذت خواهید برد.

ارزش خرید پایین‌تر از رقبا

حال با تمام این صحبت‌ها، آیا گلکسی A55 ارزش خرید دارد؟ در پاسخ باید بگویم، چنانچه کاربر A54 یا حتی A52s هستید و می‌خواهید گوشی بعدی‌تان را بار دیگر از سامسونگ انتخاب کنید، بهتر است از خرید منصرف شوید؛ چرا که صرف‌نظر از فریم فلزی، بهبود چشم‌گیری تجربه نخواهید کرد.

اگر به رابط کاربری One UI عادت ندارید و می‌توانید با HyperOS سر کنید، پوکو X6 پرو در سطح یکسان با قیمت گوشی سامسونگ، در اغلب بخش‌ها بهتر از گلکسی A55 است؛ نمایشگر 1.5K و ۱۲بیتی با حاشیه‌های باریک‌تر و پشتیبانی از دالبی‌ویژن در کنار تراشه‌ی به‌مراتب قدرتمندتر، از برتری‌های مهم میان‌رده‌ی پوکو به‌شمار می‌آیند.

با اندکی افزایش بودجه حتی می‌توانید به سراغ پیکسل ۷ و گلکسی S23 FE نیز بروید؛ اولی تجربه‌ی اندروید خالص و دوربینی کارآمد را به‌ارمغان می‌آورد و دومی دوربین بهتر و تراشه‌ای قدرتمندتر را در اختیارتان می‌گذارد.

نکات مثبت

  • فریم فلزی
  • شارژدهی خوب
  • پشتیبانی نرم‌افزاری ۴ساله
  • تجربه‌ی عکاسی رضایت‌بخش
  • فیلم‌برداری 4K با جزئیات مطلوب

نکات منفی

  • پیشرفت اندک دوربین
  • تراشه‌ی ضعیف‌تر از رقبا
  • حاشیه‌های قطور نمایشگر
  • فضای ذخیره‌سازی کُندتر از رقبا
  • وجود رقبایی با نمایشگر ۱۰ یا ۱۲بیتی

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا