فناوری

همه چیز درباره آیپدپرو جدید اپل با پردازنده M4

همه چیز درباره آیپدپرو جدید اپل با پردازنده M4

تیم کوک، مدیرعامل اپل در ویدئوی کوتاهی که در وب‌سایت این شرکت منتشر شد، گفت: «این بزرگترین روز برای آیپد از زمان معرفی آن است.»

مدل‌های جدید آیپد اولین مدل‌هایی هستند که اپل از اکتبر 2022 عرضه کرده است و طولانی‌ترین فاصله زمانی بین به‌روزرسانی‌ها از زمان راه‌اندازی دستگاه در سال 2011 است. اپل اعلام کرد که آیپد پرو، گران‌ترین و پیشرفته‌ترین تبلت اپل، در دو اندازه، مدل ۱۱ اینچی و مدل ۱۳ اینچی عرضه خواهد شد. این شرکت این محصول را باریک‌ترین محصول خود نامید که ضخامت آن 5.1 میلی‌متر است.

قیمت آیپد پرو کوچک‌تر، از 999 دلار و مدل بزرگ‌تر 13 اینچی از 1299 دلار با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شود که کمی نسبت به مدل قبلی خود افزایش قیمت دارد.
 
آیپد پرو در قاب جدیدی قرار می‌گیرد که اپل آن را Magic Keyboard می‌نامد که از آلومینیوم ساخته شده و تبلت را با صفحه‌کلید و ترک‌پد جفت می‌کند. اپل گفت که استفاده از این قاب باعث می‌شود که استفاده از آیپد پرو شبیه تجربه لپ‌تاپ باشد، یعنی درست مانند مک‌بوک. کیبورد جادویی بسته به اندازه، ۲۴۹ یا ۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. اپل همچنین یک قلم به روز شده به نام Apple Pencil Pro  را با قیمت 129 دلار معرفی کرد.

 

همه چیز درباره آیپدپرو جدید اپل با پردازنده M4

مدل‌های جدید آیپد از تراشه جدید اپل به نام M4 استفاده می‌کنند. اپل گفت که تراشه M4 یک تراشه فوق‌العاده قدرتمند برای هوش مصنوعی است و به عنوان مثال به توانایی آن در کمک به نرم‌افزاری که سوژه‌ها را از پس‌زمینه‌شان در ویدیوها جدا می‌کند، اشاره کرد.

جان ترنوس، یکی از مدیران سخت‌افزار اپل، گفت: «این طراحی خیره‌کننده و نمایش‌دهنده موفقیت‌آمیز مستلزم جهش به نسل بعدی سیلیکون اپل بود.»

تبلت‌های آیپد پرو از نوع جدیدی از نمایشگر به نام OLED استفاده خواهند کرد – همان فناوری که اپل در آیفون‌های خود استفاده می‌کند – و تبلت‌های جدید روشن‌تر و رنگ‌های زنده‌تری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر خواهند داشت. این شرکت همچنین گفت که یک فناوری به نام “Tandem OLED” برای ایجاد صفحه نمایش هایی که با نام Ultra Retina XDR شناخته می‌شوند، توسعه داده است.

این شرکت اعلام کرد که آیپد پرو می‌تواند ابزار مفیدی برای تولیدکنندگان حرفه‌ای ویدیو باشد و اپلیکیشن جدیدی به نام Final Cut Camera را معرفی کرد که می‌تواند چندین دوربین آیفون را کنترل کند. به گفته اپل، آیپد پرو دارای دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی است که می‌تواند ویدیوهای 4K  ضبط کند. این شرکت همچنین به‌روزرسانی فلاش دوربین را اعلام کرد که اسکن اسناد را آسان‌تر می‌کند.

اپل اعلام کرد آیپد ایر در دو اندازه عرضه می‌شود: یک گزینه 11 اینچی که با مدل‌های قدیمی‌تر مطابقت دارد و یک مدل بزرگ‌تر 13 اینچی. هر دو به تراشه M2 اپل مجهز هستند. قیمت آیپد کوچک‌تر 599 دلار برای 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است و آیپد بزرگ‌تر از 799 دلار شروع می‌شود.

اپل همچنین دوربین جلو را به سمت بلندتر دستگاه، یعنی حالت افقی، منتقل کرده است تا برای کنفرانس ویدیویی بهتر باشد و با مدل‌های گران‌تر iPad Pro مطابقت داشته باشد.

iPad Air  هفته آینده در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و در رنگ‌های مختلفی از جمله آبی، بنفش و طلایی عرضه می‌شود. اپل همچنین قیمت آیپد پایه خود را به 349 دلار کاهش داد که نسبت به قیمت قبلی 429 دلار کاهش داشته است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا