عمومی

هوش مصنوعی گیت‌هاب با قابلیتی جذاب برای برنامه‌نویسان آپدیت شد

هوش مصنوعی گیت‌هاب با قابلیتی جذاب برای برنامه‌نویسان آپدیت شد

هوش مصنوعی Copilot Workspace برای پلتفرم گیت‌هاب معرفی شد؛ هدف این سرویس کاهش زمانی است که مهندسان و توسعه‌دهندگان صرف خواندن کد و چگونگی شروع یک پروژه‌ی جدید می‌کنند.

کوپایلت ورک‌اسپیس درحال‌حاضر به‌صورت پیش‌نمایش برای توسعه‌دهندگان در دسترس است؛ اما پس از خروج از نسخه‌ی پیش‌نمایش، در پلتفرم بزرگ‌تر GitHub Copilot ادغام می‌شود.

سرویس Copilot Workspace در گیت‌هاب

GitHub

گیت‌هاب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «کوپایلت ورک‌اسپیس در کتابخانه‌های گیت‌هاب ادغام خواهد شد. توسعه‌دهندگان می‌توانند آنچه را که می‌خواهند، از طریق دستورات به کوپایلت ورک‌اسپیس توضیح دهند.»

کوپایلت ورک‌اسپیس پیشنهادهایی در مورد نحوه‌ی شروع و ارائه‌ی یک فرایند گام‌به‌گام ارائه می‌کند. کاربران می‌توانند پیشنهادها را ویرایش و سپس آن را اجرا کنند یا حتی از کوپایلت برای تکمیل کد کمک بگیرند.

جاناتان کارتر، رئیس GitHub Next، می‌گوید که تیمش از مشتریان شنیده‌ که کوپایلت حضور مفیدی در میانه‌ی پروژه‌ها داشته اما در آغاز کار چندان مفید نبوده است. افزودن کوپایلت به ابتدای پروژه، به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد که زمان بیشتری را صرف کدنویسی کنند تا درک بهتری از آغاز پروژه داشته باشند.

کارتر می‌گوید کوپایلت ورک‌اسپیس برای بررسی کدهای قدیمی کاربرد دارد و می‌تواند پایگاه کد را بررسی کند و سرعت بالایی ارائه دهد.

سرویس نوشتن و تکمیل کد کوپایلت در پلتفرم گیت‌هاب، از زمان آغاز به‌ کارش به یک مهارت رایج در معیارسنجی برای مدل‌های جدید هوش مصنوعی تبدیل شده است. اکثر مدل‌های سبک یا مدل‌هایی با مهارت محدودتر، برای کارهای ساده‌ای مانند خلاصه‌سازی و تکمیل کد بهینه‌سازی شده‌اند.

مایکروسافت (مالک گیت‌هاب)، اخیراً مدل زبانی کوچکی با قابلیت کدنویسی به نام Phi-3 منتشر کرده است. شرکت‌هایی مانند متا نیز نسخه‌هایی از مدل‌های زبانی بزرگ خود را برای پروژه‌های کدنویسی منتشر کرده‌اند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا