تکنولوژی

استور موبایل ایکس باکس در تیر یا مردادماه راه‌اندازی خواهد شد

استور موبایل ایکس باکس در تیر یا مردادماه راه‌اندازی خواهد شد

مایکروسافت چند سالی است که قصد دارد یک استور بازی موبایل ایکس باکس راه‌اندازی کند و حالا این شرکت قصد دارد تا آن را در ماه جولای (تیر / مرداد) عرضه کند. «سارا باند»، رئیس ایکس باکس، به‌تازگی در نشست فناوری بلومبرگ، زمان راه‌اندازی این سرویس را فاش کرد و همچنین در مورد برنامه‌های مایکروسافت برای دوری‌کردن از قوانین سخت‌گیرانه اپ استور اپل صحبت کرد.

باند به بلومبرگ می‌گوید:

«ما کار خود را با آوردن بازی‌های شخص اول به فروشگاه موبایل ایکس باکس آغاز می‌کنیم، بنابراین بازی‌هایی مانند Candy Crush و ماینکرفت (Minecraft) را می‌توانید در آن تجربه کنید.»

نحوه ارائه استور موبایل ایکس باکس

استور موبایل ایکس باکس در تیر یا مردادماه راه‌اندازی خواهد شد

او در ادامه توضیح می‌دهد:

«قصد داریم تا این کار را از طریق وب آغاز کنیم، زیرا به ما اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای داشته باشیم که در تمام دستگاه‌ها، کشورها و بدون توجه به سیاست‌های استورهای اکوسیستم بسته، قابل دسترس باشد.»

بنابراین، این استور روی بازی‌های موبایلی شخص اول استودیوهای مختلف مایکروسافت متمرکز خواهد بود که شامل عناوین بزرگی مانند Call of Duty: Mobile و Candy Crush Saga می‌شود. باند می‌گوید که این شرکت در آینده نیز این روند را با بازی‌های شرکای خود ادامه خواهد داد.

راه اندازی یک استور موبایل تحت وب بسیار چالش برانگیز خواهد بود و هنوز مشخص نیست که مایکروسافت برای معرفی آن به‌عنوان جایگزینی برای بازی‌های موبایلی موجود در اپ استور و گوگل پلی چه برنامه‌هایی دارد.

استور موبایل ایکس باکس در تیر یا مردادماه راه‌اندازی خواهد شد

البته باند می‌گوید که مایکروسافت استور خود را فراتر از وب نیز گسترش خواهد داد، بنابراین این سرویس در نهایت می‌تواند به یک رقیب واقعی برای فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل گوگل و اپل تبدیل شود.

مایکروسافت اولین بار در اوایل سال 2022 و زمانی که یک ماه از خرید شرکت Activision Blizzard گذشته بود، به توسعه «استور نسل بعدی» خود اشاره کرد. در آن زمان، «فیل اسپنسر»، مدیرعامل ایکس باکس گفته بود که هدف آن‌ها توسعه سرویسی است تا بازیکنان ایکس باکس بتوانند «در هر صفحه‌ای» به تجربیات و محتوای آن دسترسی داشته باشند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا