بازی

سری بازی Gran Turismo بیش از ۹۰ میلیون نسخه فروش داشته است

سری بازی Gran Turismo بیش از ۹۰ میلیون نسخه فروش داشته است

امروز تولد ۲۵ سالگی سری گرن توریسمو (Gran Turismo) است؛ بازی محبوب و واقع‌گرایانه سونی که اکنون لقب شگفت‌انگیز «پرفروش‌ترین فرانچایز فرست پارتی پلی استیشن» را یدک می‌کشد. به همین مناسبت، رییس استودیو Polyphony Digital یعنی کازونوری یامائوچی پیامی ویژه برای طرفداران دارد:

طی ۲۵ سال گذشته، مجموع فروش سری Gran Turismo تا ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ از مرز ۹۰ میلیون نسخه گذشته است. و این نتیجه‌ای است که ما به تنهایی نمی‌توانستیم کسب کنیم. پشت این رقم نود میلیونی کلی از افراد رسانه‌ای قرار دارند که شگفتی گرن توریسمو را به مخاطبان منتقل کردند. کلی از افراد پلی استیشن قرار دارند که بازی‌ها را برایمان به فروش رساندند و همچنین کلی از خرده‌فروشان که با مخاطبان ارتباط مستقیم داشتند.

من از صمیم قلب از تمام این افراد به‌خاطر حمایتشان تشکر می‌کنم.

مطلب پیشنهادی:مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدیدرقابت پلی استیشن و ایکس باکس از همیشه نزدیکتر!
مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدید

یامائوچی همچنین داستان جالبی از خلق سری گرن توریسمو به اشتراک گذاشت. با اینکه او همیشه عاشق بازی‌های ویدیویی بوده، در ابتدا فکر نمی‌کرد بتواند به عنوان یک شغل به آن نگاه کند؛ حتی پس از زمانی که وارد شرکت سونی شد.

اما بخشی که آن‌ها [سونی] در اختیار من قرار دارند اصلا مورد انتظارم نبود. این دپارتمان همان جایی بود که کنسول پلی استیشن کارش را آغاز نمود و آقای کن کوتاراگی با حرارت خاصی کار می‌کرد تا مفهوم پلی استیشن را به زندگی بیاورد.

بازی Gran Turismo

یامائوچی در آن زمان بیش از ۱۰۰ مفهوم و ایده برای بازی ارائه کرد که یکی از آن‌ها Motor Toon Grand Prix بود؛ یک عنوان مسابقه‌ای فانتزی با کاراکترهای کارتونی و رنگارنگ که موفقیت آن منجر به ساخت Gran Turismo شد. تیم توسعه این عنوان در ابتدا علاوه بر خود یامائوچی شامل پنج نفر می‌شد، در حالی که استودیو Polyphony Digital بیش از ۲۰۰ کارمند دارد.

بازی گرن توریسمو ۷ هم موفقیت قابل توجهی برای فرانچایز بوده و احتمال ساخت نسخه پی‌سی آن اصلا دور نیست. یامائوچی در پاسخ به این سوال که آیا نسخه پی‌سی این بازی ساخته می‌شود یا نه گفت: «بله، فکر می‌کنم این اتفاق بیفتد.»

در اخبار مرتبط می‌دانیم یک فیلم سینمایی بر اساس گرن توریسمو در دست تولید است که اورلاندو بلوم (ستاره ارباب حلقه‌ها) و دیوید هاربر در آن حضور پیدا خواهند کرد. این فیلم برای ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده است.

مطلب پیشنهادی:بازی God of War Ragnarok بسته الحاقی نخواهد داشتپایان حتمی اساطیر اسکاندیناوی
بازی God of War Ragnarok بسته الحاقی نخواهد داشت


بررسی ویدئویی استیم دک

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا