عمومی

انجمن تجارت الکترونیک تهران: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است

انجمن تجارت الکترونیک تهران: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرده است اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی را نیز به‌همراه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی انجمن تجارت الکترونیک تهران، در این بیانیه آمده است: چندی پیش سازمان امور مالیاتی کشور در اقدامی مغایر با قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین علیرغم بخشنامه

صادره سال ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی مبنی بر “معافیت شرکتهای ارائه دهنده خدمات هوشمند جابجایی مسافر از مالیات بر ارزش افزوده”، متأسفانه اقدام به مطالبه مالیات ستانی از کاربران تاکسی های اینترنتی کرده است که خوشبختانه با واکنش منطقی تعداد قابل توجهی از نمایندگان مبنی بر مخالفت با این اقدام مغایر قانون همراه شد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران ضمن قدردانی از آقای میر تاجالدینی و سایر نمایندگان مخالف، تاکید می‌کند اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حملونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خالف قانون است که آثار ز یانبار فراوانی برای کاربران را نیز به همراه خواهد داشت.

تاکسی‌های اینترنتی هم اینک زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون‌شهری در سراسر کشور را تأمین می‌کنند و طبعا، هر شکلی از افزایش دستوری تعرفه‌های این بخش، آثار تورمی غیرقابل جبرانی را برای مردم به همراه خواهد داشت. علاوه بر آن، سرویس‌های حمل ونقل اشتراکی از بخش‌های مهم اقتصاد دیجیتال به شمار می‌آیند و ایجاد‌ هزینه‌های سربار غیرکارشناسی برای کاربران این گروه از استارتاپ‌ها، بدنه‌ی اکوسیستم دیجیتال را نیز نحیف‌تر می‌سازد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران از وزارت محترم اقتصاد تقاضامند است تا با عنایت به مشکلات عدیده‌ی این طرح که پیش‌تر عنوان شد، تدابیر لازم را جهت رفع این مساله در نظر گرفته و جلوی بروز مشکلات مختلف حاصل از این تصمیم را بگیرند.»

روز گذشته بیش از ۳۰ نماینده در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه‌ی مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌ی تاکسی‌های اینترنتی در ازای دریافت مالیات بر ارزش افزوده مخالفت کرده‌اند. به گفته‌ی نماینده‌ی تبریز، درخواست سازمان امور مالیاتی در این مورد خلاف قوانین مصوب مجلس است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا