تکنولوژی

بررسی مچ‌بند هوشمند سامسونگ گلکسی واچ فیت 3

بررسی مچ‌بند هوشمند سامسونگ گلکسی واچ فیت 3

چند سال پیش مچ‌بندهای ورزشی محبوبیت زیادی داشتند، اما اخیراً می‌بینیم که کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود و جایگاه خود را به ساعت‌های هوشمند واگذار کردند. مچ‌بند گلکسی Samsung Galaxy Fit 3 جدیدترین مچ‌بند هوشمند این شرکت است که با فاصله چند سال از مدل قبلی یعنی گلکسی فیت ۲ عرضه شده است. فیت ۳ تفاوت‌های زیادی با نسل قبل از خود دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی مچ‌بند گلکسی فیت 3 بپردازیم. اگر قصد دارید یک مچ‌بند هوشمند با قابلیت‌های ورزشی و سلامت تهیه کنید، فیت 3 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های حال حاضر باشد. تا آخر این بررسی با lastech همراه باشید. 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که مچ‌بندهای هوشمند محبوبیت کمتری دارند، آن است که شرکت‌ها نیز محصولات کمتری در این بخش تولید می‌کنند. شرکت‌ها می‌توانند با فروش ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت، پول بیشتری درآورند، در حالی که میزان سود بندهای ورزشی ارزان‌تر، کمتر است، بنابراین بازار مچ‌بندهای ورزشی به سرعت کوچک‌تر می‌شود.

Samsung Galaxy Fit 3 یک بند ورزشی جدید و جالب است، اما سامسونگ قصد فروش آن را در آمریکا، بریتانیا و بسیاری از کشورهای اروپایی ندارد. هیچ توضیح رسمی برای این موضوع وجود ندارد، اما ما حدس می‌زنیم این تصمیم به‌دلیل داغ نگه داشتن بازار ساعت‌های هوشمند است. 

ویژگی‌های مچ‌بند هوشمند گلکسی Fit 3

ویدیو بررسی مچ‌بند گلکسی فیت 3 سامسونگ

تماشای ویدیو از یوتوب

تماشای ویدیو از آپارات

ویژگی‌های مچ‌بند هوشمند گلکسی Fit 3

  • صفحه نمایش AMOLED بزرگ
  • قابلیت ردیابی خواب و بیش از ۱۰۰ تمرین
  • اما هیچ GPS درون‌بندی ندارد
  • عمر باتری تا ۱۳ روز
  • پشتیبانی از Bluetooth ۵.۳

جدول مشخصات گلکسی فیت 3 سامسونگ

مشخصات سامسونگ گلکسی فیت 3 سامسونگ
اندازه و وزن 36.8 گرم – 4.29×2.88×0.99 سانتی‌متر
نرم‌افزار FreeRTOS
شارژ و باتری 208 میلی‌آمپرساعت – 0 تا 100 درصد در 45 دقیقه
سنسورها ضربان قلب، فشار سنج، سنسور اندازه‌گیری اکسیژن، شتاب سنج و ژیروسکوپ

جعبه مچ‌بند هوشمند Samsung Galaxy Fit 3 شامل خود Galaxy Fit 3 و کابل شارژ اختصاصی با پورت USB-C است. علاوه‌بر این دو، چند دفترچه راهنما نیز به همراه فیت 3 ارائه شده است.

طراحی، اندازه‌ و بند

مچ‌بند Galaxy Fit 3 سامسونگ سبک و شیک است. همچنین یک دستگاه کوچک محسوب می‌شود، اما به‌دلیل اینکه یک نمایشگر مستطیلی دارد، تقریباً برای همه مناسب خواهد بود. اندازه این مچ‌‌بند 4.29×2.88×0.99 سانتی‌متر و وزن آن تنها 36.8 گرم است.

سامسونگ Samsung Galaxy Fit 3 را در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و رزگلد ارائه می‌دهد. ما نیز در lastech برای بررسی گلکسی فیت 3 مدل مشکی و نقره‌ای را در اختیار داریم. 

بررسی مچ‌بند هوشمند سامسونگ گلکسی واچ فیت 3

بندهای این مچ‌بند از جنس سلیکون بسیار نرم است. همچنین اتصال بندها در این مدل با استفاده از دو دکمه در پشت مچ‌بند انجام می‌شود. این دکمه‌ها در مدل قبلی وجود نداشتند، اما در این مدل تجربه استفاده کاربران را بسیار ساده‌تر کرده‌است. 

سایز صفحه نمایش ۱.۶ اینچ (4 سانتی‌متر) بزرگ‌تر از بندهای ورزشی متوسط ​​است و این یعنی خواندن اطلاعات در Fit 3 بسیار آسان‌تر خواهد بود. همچنین صفحه نمایش AMOLED رنگ‌های دقیقی به نمایش می‌گذارد. به‌ویژه اگر یک صفحه نمایش سیاه را برای این دستگاه انتخاب کنید. اما اگر واچ فیس روشن‌تری انتخاب کنید، می‌بینید که حاشیه بزرگی دور آن وجود دارد که از جذابیت ظاهری کم می‌کند.

بررسی مچ‌بند هوشمند سامسونگ گلکسی واچ فیت 3

پاسخ به پیام‌ها و تماس

یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف گلکسی فیت 3 سامسونگ عدم پشتیبانی از قابلیت مکالمه است. در این مچ‌بند هیچ اسپیکری و میکروفونی وجود ندارد. بنابراین این قابلیت در این مچ‌بند وجود ندارد. همچنین پیام‌های دریافتی را تنها می‌توانید از متن‎‌های پیش‌فرض بفرستید. 

نرم‌افزار و ویژگی‌ها

مچ‌بند هوشمند گلکسی فیت ۳ پس از روشن کردن اولیه به‌راحتی با یک گوشی اندروید مخصوصاً گوشی‌های سامسونگ متصل می‌شود. اطلاعات نیز خیلی سریع بین دو دستگاه به اشتراک گذاشته می‌شوند. اما هنگام راه‌اندازی اولیه Galaxy Fit 3 به یک مشکل بزرگ برخوردیم. سامسونگ گفته این دستگاه با گوشی‌های اندروید و آیفون‌ها سازگار است، اما ما نتوانستم آن را به آیفون وصل کنم. به‌نظر می‌رسد که Galaxy Fit 3 هنوز رسماً در نرم‌افزار iOS Galaxy Fit لیست نشده‌است. هرچند احتمالاً به‌زودی این مشکل برطرف خواهد شد. 

درباره ناوبری گلکسی فیت 3 باید اشاره کنیم که کاربر یک دکمه در کنار دستگاه دریافت می‌کند. اگر یک بار این دکمه را فشار دهید، به صفحه اصلی بازخواهید گشت. اگر آن را دو بار فشار دهید یک فعالیت ورزشی شروع می‌شود. در نهایت نیز اگر می‌خواهید بند را خاموش کنید یا اطلاعات پزشکی خود را بینید، باید آن را به‌مدت طولانی نگه دارید. هر فعالیت دیگری با لمس صفحه نمایش انجام می‌شود.

بررسی مچ بند هوشمند سامسونگ گلکسی فیت 3

فعالیت‌های ورزشی مچ‌بند هوشمند گلکسی فیت ۳

اولین چیزی که باید در مورد Galaxy Fit 3 و تمرین‌ها بدانید این است که هیچ GPS‌ای در آن وجود ندارد. البته می‌تواند از طریق Bluetooth به GPS تلفن شما متصل شود. هرچند بسیاری از مچ‌بند‌های هوشمند از GPS صرف‌نظر می‌کنند، اما ما ترجیح می‌دادیم تا روی محصول ورزشی جدید سامسونگ قابلیت GPS را به‌طور مستقل ببینیم. در ادامه فعالیت‌های مختلف ورزشی پشتیبانی شده توسط گلکسی فیت 3 را نام بردیم.

شمارش قدم‌ها، فعالیت‌های مربوط به دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری، تردمیل، وزنه‌برداری، دوچرخه ثابت، کوهنوردی و موارد دیگر می‌شود. با فعال‌سازی هرکدام از این بخش‌ها می‌توانید نتیجه هرکدام را روی ساعت و روی گوشی مشاهده کنید.

سلامت و خواب

گلکسی فیت 3 دارای ردیاب خواب سامسونگ است و اگر اخیراً از یک ساعت هوشمند سامسونگ استفاده کرده‌اید، می‌دانید که یک نکته جالب درباره تجربه استفاده از این قابلیت وجود دارد. پس از چند شب استفاده از مچ بند ورزشی، شما یک «حیوان خواب» دریافت می‌کنید. هشت حیوان مختلف وجود دارند که هرکدام معنای خاص خود را دارد. در ادامه به معرفی هرکدام می‌پردازیم. 

  • شیر نگران: برای افرادی است که بیش از هشت ساعت توصیه‌شده می‌خوابند.
  • خارپشت حساس: افرادی که در ساعات روز می‌خوابند و شب فعال هستند.
  • پنگوئن عصبانی: افرادی که مشکل خواب دارند و پس از بیدار شدن، سخت به خواب می‌روند. 
  • موش مخفی از خورشید: این نماد برای کسانی است که ترجیح می‌دهند شب‌ها فعال باشند و در روز ساعاتی را بخوابند.
  • گوزن محتاط: برای کسانی است که خواب‌شان وقفه دارد.
  • گرگ: برای کسانی است که می‌توانند بیشتر از اکثر افراد بیدار بمانند، اما سپس برای بیش از هشت ساعت می‌خوابند.
  • تمساح در تعقیب: برای افرادی مانند کارگران شیفت شب که تمام شب را بیدار هستند.
  • کوسه خسته: این نماد به کسانی تععلق می‌گیرد که اختلال خواب زیادی دارند.

هرچند این اطلاعات نمی‌توانند خیلی دقیق و علمی باشند اما می‌توانند داده‌های مفیدی در درباره الگوی خواب کاربران ارائه دهند. 

بررسی گلکسی فیت 3

باتری و شارژ Galaxy Fit 3

گلکسی Fit 3 دارای باتری 208mAh است، که حدود دو سوم اندازه باتری Apple Watch Series 9 محسوب می‌شود، اما به‌دلیل سیستم عامل ساده و عدم بار اضافی GPS، دارای عمر باتری بیشتر از یک هفته است.

سامسونگ تا 13 روز استفاده را با یک بار شارژ وعده داده است، اما اگر گزینه صفحه همیشه روشن را فعال کنید و آن را استفاده کنید، احتمالاً به‌طور متوسط حدود چهار روز دوام خواهد آورد. 

شارژ از طریق کابل Samsung 2-pin اختصاصی ارائه شده، انجام می‌شود و همچنین دارای آهنرباست که باعث جایگذاری آسان‌تر کابل شارژ روی دستگاه خواهد شد.

بررسی مچ بند هوشمند گلکسی فیت 3

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی گلکسی فیت 3 پرداختیم. اگر به دنبال یک فیتنس بند هوشمند هستید تا از اعلان‌ها مطلع بشید، همچنین عمر باتری طولانی و ردیابی فعالیت‌های ورزشی اهمیت زیادی برای شما دارد، احتمالاً از Galaxy Fit 3 خوشتان خواهد آمد. اگر قابلیت GPS را نیز ضروری می‌دانید باید بیشتر از این هزینه کنید. این مچ‌بند رقیب اصلی شیائومی بند 8 محسوب می‌شود. اما گلکسی فیت صفحه نمایش بزرگ‌تر و البته قیمت بیشتری دارد. همچنین تجربه جدیدتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. درنهایت نیز شما باید با توجه به نیاز و سلیقه خود، مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا