بازی

کارگردان فارگو از دلایل قطع همکاری با برادرش جوئل کوئن می‌گوید

کارگردان فارگو از دلایل قطع همکاری با برادرش جوئل کوئن می‌گوید

ایتن کوئن به تازگی از دلیل دوری کوتاه‌مدت خود از فیلمسازی گفت که طی آن برادرش جوئل کوئن برای اولین بار به صورت انفرادی The Tragedy of Macbeth را کارگردانی کرد. در مصاحبه‌ای، ایتن همچنین فاش کرد که آیا حاضر است برای پروژه دیگری با جوئل همکار شود یا خیر.

برادران کوئن که برخی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های دو دهه اخیر را با هم کارگردانی کرده‌اند، در ارائه دلایلی برای جدایی خود تردید داشتند. اولین فیلم این دو Blood Simple در سال ۱۹۸۴ بود و آخرین همکاری مشترک آن‌ها The Ballad of Buster Scruggs در سال ۲۰۱۸. اولین فیلم جوئل بدون برادرش، تراژدی مکبث بود که سال گذشته اکران شد. همان زمان کارتر بورول، آهنگساز و همکار همیشگی آن‌ها، در پادکست Score گفت: «ایتن دیگر نمی‌خواهد فیلم بسازد».

مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلم ابرقهرمانی که جلوتر از زمان خود بودنددوران پیش از دنیای سینمایی مارول چه شکلی بود؟
۱۰ فیلم ابرقهرمانی که جلوتر از زمان خود بودند

اکنون ایتن کوئن اعلام کرد که دلیل دوری او «دراماتیک» نیست و ساخت فیلم برایش «بیشتر اذیت‌کننده و کمتر سرگرم‌کننده» شده است. او با مستند Jerry Lee Lewis: Trouble in Mind که برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درخواهد آمد، به صحنه بازخواهد گشت. ایتن در این باره گفت:

شما از کودکی کار خود را شروع می‌کنید و دوست دارید فیلم بسازید. همه چیز با شور و اشتیاق است که یک فیلم بسازی. فیلم اول بسیار سرگرم‌کننده است و سپس فیلم دوم بسیار سرگرم‌کننده است، تقریبا به اندازه فیلم اول. بعد از ۳۰ سال، دیگر سرگرم‌کننده نیست، بلکه بیشتر شبیه یک شغل شده است… این تجربه من در ساخت فیلم بود. بیشتر اذیت‌کننده و کمتر سرگرم‌کننده است.

بخشی از دلیلی که او تصمیم به ساختن Trouble in Mind گرفت این بود که با تدوینگر و همسرش تریشا کوک همکاری می‌کرد و آن‌ها می‌توانستند «این کار را در خانه انجام دهند»، زیرا بیشتر از تصاویر آرشیوی تشکیل شده بود. ایتن همچنین در مورد امکان همکاری مجدد با برادرش صحبت کرد و گفت که در مورد این موضوع بلاتکلیف است.

هیچ یک از تصمیمات قطعی نیست. شاید فیلم دیگری بسازیم. نمی‌دانم بعد از این [مستند]، فیلم بعدی من چه خواهد بود. همه‌گیری کرونا اتفاق افتاد. من به یک طفل بزرگ تبدیل شدم و حوصله‌ام سر رفت و از کار دست کشیدم. بعد از این هم اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و چه کسی می‌داند؟ شاید اوضاع عوض شد.

ایتن کوئن

جدایی برادران کوئن تقریبا در همان زمانی اتفاق افتاد که یکی دیگر از زوج کارگردان‌های شناخته شده از هم جدا شدند. لانا واچوفسکی و لیلی واچوفسکی در حال حاضر به شکل جداگانه مشغول به کار هستند و تنها لانا سال گذشته برای کارگردانی The Matrix Resurrections بازگشت. بورول در پادکست خود گفت که امیدوار است کوئن‌ها دوباره با هم کار کنند چرا که «در طول سال‌ها فیلم‌نامه‌های زیادی نوشتند که هنوز در قفسه‌های خانه‌شان باقی مانده».

طبق گزارش‌ها، فیلم بعدی ایتن کوئن بر اساس یکی از همین فیلم‌نامه‌ها ساخته خواهد شد که خودش به تنهایی نوشته است. به گزارش هالیوود ریپورتر، پروژه آینده یک فیلم درباره سفر جاده‌ای است که ایتن با همکاری همسرش در دهه ۲۰۰۰ نوشته.

مطلب پیشنهادی:۵ انیمیشن علمی‌تخیلی که لایق توجه بیشتری بودندوقتی یک جای کار لنگ می‌زند!
۵ انیمیشن علمی‌تخیلی که لایق توجه بیشتری بودند


ویجی‌لاگ پلاس: تایید ساخت دث استرندینگ 2 و بازی‌های پلی استیشن پلاس

تماشای ویدیو از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا