عمومی

مایکروسافت: بدون حمایت ما، OpenAI امروز وجود نداشت

مایکروسافت: بدون حمایت ما، OpenAI امروز وجود نداشت

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با CNBC درمورد علاقه‌ی شرکتش به هوش مصنوعی و جهت‌گیری‌های آینده‌ در این حوزه صحبت کرد.

نادلا علاوه‌بر فرصت‌های شغلی که هوش مصنوعی ایجاد کرده است و پتانسیل این فناوری برای بهبود اقتصاد، به همکاری مایکروسافت با OpenAI اشاره کرد. درحال‌حاضر مایکروسافت ۴۹ درصد سهم در درآمد بخش انتفاعی OpenAI دارد.

مدیرعامل مایکروسافت با اشاره به سابقه‌ی شرکتش در مشارکت‌های ارزش‌آفرین، از رضایت خود نسبت‌به رابطه‌ی فعلی با OpenAI سخن گفت. نادلا همچنین در مورد هیئت‌مدیره‌ی جدید OpenAI و کرسی نظارتی جدید این شرکت برای مایکروسافت توضیحاتی داد. او می‌گوید: «وجود OpenAI بدون حمایت اولیه‌ی ما ممکن نبود. امروز آن‌ها به شرکت فوق‌العاده‌ای تبدیل شده‌اند و ما از اینکه بخشی از مسیر بوده‌ایم، هیجان‌زده هستیم.»‌

تلاش‌های مداوم مایکروسافت و پذیرش زودهنگام هوش مصنوعی مولد (Generative AI) درحال نتیجه‌دادن است و مایکروسافت درحال‌حاضر با ارزش بازار بیش‌از سه تریلیون دلار، به‌عنوان باارزش‌ترین شرکت جهان بالاتر از اپل قرار می‌گیرد. ۱۳ تحلیلگر بازار، به اتفاق آرا، باور دارند مایکروسافت در پنج سال آینده همچنان باارزش‌ترین شرکت جهان باقی خواهد ماند.

تمرکز جدی مایکروسافت روی هوش مصنوعی از سال ۲۰۱۹ با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در OpenAI آغاز شد. همکاری این شرکت با سازنده‌ی چت‌بات محبوب ChatGPT با سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری دیگر ادامه یافت و در نهایت شاهد ادغام هوش مصنوعی در اکثر محصولات و سرویس‌های غول فناوری اهل ردموند بودیم. تولد سرویس‌هایی مثل کوپایلت نیز نیز حاصل همین همکاری است.

نادلا در بخش دیگری از مصاحبه‌اش گفت: «ما به توانایی‌های خود بسیار اطمینان داشتیم. ما همه‌ی حقوق مالکیت معنوی و تمام قابلیت‌ها را در اختیار داریم. راستش را بخواهید حتی اگر OpenAI در آینده ناپدید شود، نمی‌خواهیم هیچ‌کدام از مشتریان ما نگران شوند. ما نیروی انسانی، قدرت محاسباتی، داده و همه‌ی پیش‌نیازها را برای ادامه‌دادن مسیر در اختیار داریم.»

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا