عمومی

تمامی خودروها در آمریکا به «سیستم ترمز اضطراری خودکار» مجهز می‌شوند

تمامی خودروها در آمریکا به «سیستم ترمز اضطراری خودکار» مجهز می‌شوند

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در ایالات متحده، مقررات جدیدی را برای افزایش ایمنی خودروها وضع کرده است. این مقررات جدید، نصب سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) را در تمام خودروهای جدیدی که از سال ۲۰۲۹ به بعد در این کشور به‌فروش می‌رسند، اجباری می‌کند.

سیستم AEB از نرم‌افزار و حسگرها برای تشخیص خطرات احتمالی تصادف و اعمال خودکار ترمز در مواقع ضروری استفاده می‌کند. این سیستم می‌تواند تصادفات را به طور قابل‌توجهی کاهش و جان انسان‌ها را نجات دهد.

سازمان ایمنی ترافیک آمریکا تخمین می‌زند که با اجباری شدن AEB می‌تواند سالانه جان ۳۶۰ نفر را نجات دهد و از ۲۴٬۰۰۰ مورد آسیب‌دیدگی جدی جلوگیری کند. بسیاری از تولیدکننده‌های خودرو همین حالا در حال ارائه‌ی AEB به عنوان یک ویژگی استاندارد در خودروهای خود هستند.

سال گذشته ۲۰ خودروساز بزرگ متعهد شدند که بیش از ۹۵ درصد از خودروهای تولیدی خود در ایالات متحده را به AEB مجهز کنند.

مقررات جدید NHTSA نه تنها نصب ترمز اضطراری خودکار را اجباری می‌کند، بلکه عملکرد آن را نیز در شرایط مختلف مشخص می‌کند. طبق قانون جدید، این سیستم باید تا سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت بتواند از برخورد با یک وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگر جلوگیری کند و همچنین باید در روز و شب، بتواند عابران پیاده را تشخیص دهد.

به گفته‌ی NHTSA، سیستم ترمز اضطراری خودکار باید بتواند تا سرعت ۱۴۵ کیلومتربرساعت هنگام شناسایی خطر برخورد با یک وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگر و تا سرعت ۷۲ کیلومتربرساعت هنگام نزدیک شدن به عابر پیاده، به طور خودکار ترمزها را فعال کند.

اجباری شدن AEB یک گام مهم در جهت افزایش ایمنی جاده‌ها است. این سیستم می‌تواند به طور قابل‌توجهی از بروز تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن جلوگیری کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا