تکنولوژی

چگونه استوری‌های اینستاگرام را به‌صورت ناشناس مشاهده کنیم؟

چگونه استوری‌های اینستاگرام را به‌صورت ناشناس مشاهده کنیم؟

دیدن استوری بدون سین در اینستاگرام، یکی از چالش‌هایی است که احتمالاً ذهن بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی را درگیر خود کرده است. خوشبختانه راهکارهایی برای دیدن استوری اینستا بدون فهمیدن طرف مقابل وجود دارد که در ادامه این مطلب آموزشی، به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

دیدن استوری بدون سین در اینستاگرام

دیدن استوری بدون سین خوردن در اینستاگرام به چندین روش مختلف امکان‌پذیر است. برخی این روش‌ها نیازمند استفاده از اپلیکیشن‌ها و ابزارهای جانبی خاص هستند، درحالی‌که بعضی دیگر از آنها تنها با امکانات داخلی گوشی و با دانستن چند ترفند ساده‌ قابل انجام خواهند بود. در ادامه به سراغ آموزش هر دو مسیر خواهیم رفت و به معایب و مزایای هرکدام از آنها خواهیم پرداخت.


  • چگونه فونت‌ جدید به اینستاگرام اضافه کنیم و آن را تغییر دهیم؟

۱. استفاده از ترفند حالت هواپیما

ترفند حالت هواپیما یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌هایی است که به‌کمک آن می‌توان اقدام به دیدن استوری بدون سین خوردن کرد. البته این روش با محدودیت‌هایی نیز همراه است‌‌، اما گزینه مناسبی برای مواقع ضروری به‌شمار می‌رود و استفاده از آن به‌دلیل عدم نیاز به ابزارهای جانبی‌‌ بسیار آسان و سریع است. برای بهره‌گیری از روش گفته‌شده، تنها کافیست تا مراحل پایین را به‌صورت قدم‌به‌قدم دنبال کنید.

استوری ناشناس اینستاگرام
دیدن استوری اینستاگرام بدون سین خوردن در ایفون
  • ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و درصورت نیاز، نام کاربری و رمزعبور جهت ورود به حساب کاربری خود را وارد کنید.
  • پس از بارگذاری کامل صفحه اصلی (فید)، نوار اعلان‌های دستگاه را به پایین بکشید و سپس دسترسی سریع به تنظیمات، گزینه حالت هواپیما (Airplane Mode یا Flight Mode) را انتخاب کنید تا فعال شود.
  • در این حالت شبکه دستگاه به‌همراه اتصال آن به اینترنت، قطع خواهد شد و دیگر برقراری ارتباط با سرورهای اینستاگرام ممکن نخواهد بود.
  • اکنون دوباره به اپلیکیشن اینستاگرام برگردید و استوری مورد نظر که قصد مشاهده آن را دارید، انتخاب کنید.
  • پس از دیدن استوری، تنها کافیست تا اپلیکیشن اینستاگرام را به‌طور کامل ببندید. حتماً‌ مطمئن شوید که برنامه به‌شکل کامل بسته شده است و در پس‌زمینه درحال اجرا نباشد.
  • اکنون دوباره قادر خواهید بود از طریق نوار دسترسی سریع، اقدام به غیرفعال‌کردن حالت هواپیما کنید تا اتصال به شبکه و اینترنت مجدداً برقرار شود.

توجه داشته باشید که در برخی مواقع احتمال دارد که استوری‌های اینستاگرام پیش از انتخاب آنها بارگذاری نشوند. این حالت درهنگام ضعیف‌بودن اتصال اینترنت یا قرار دادن آن روی حالت ذخیره دیتا، بیشتر رخ می‌دهد؛ درنتیجه پس از رفتن به حالت هواپیما و قطع کردن اینترنت، امکان بارگذاری محتوای استوری وجود نخواهد داشت و با پیغام خطا مواجه خواهید شد.

۲. بهره‌گیری از افزونه IG Story در گوگل کروم

یکی دیگر از روش‌هایی که به‌منظور دیدن استوری بدون سین توسعه یافته است، افزونه IG Story نام دارد که برای مرورگر گوگل کروم در دسترس قرار گرفته است. البته کاربران سایر مرورگرهای مبتنی بر هسته کرومیوم مانند مایکروسافت اج و اپرا هم می‌توانند با دانلود و نصب این افزونه، از امکانات آن به منظور دیدن استوری بدون سین خوردن، استفاده کنند. نحوه دانلود و کار با افزونه اشاره‌شده در پایین توضیح داده شده است.

دیدن استوری بدون سین خوردن
دیدن استوری اینستا بدون فهمیدن طرف مقابل
  • برای شروع کار، وارد مرورگر گوگل کروم یا سایر مرورگرهای مبتنی بر هسته کرومیوم مانند مایکروسافت اج در لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود شوید.
  • حالا از منوی جدید، روی گزینه Extensions کلیک کنید و در ادامه گزینه Visit Chrome Web Store را انتخاب کنید.
  • اکنون در نوار جستجوی بخش افزونه‌ها، عبارت IG Story را تایپ و سپس کلید Enter را برای شروع جستجو بزنید. [یا از این لینک استفاده کنید]
  • از میان نتایج نمایش داده‌شده، گزینه مشابه با تصویر پایین را پیدا کنید و سپس روی گزینه Add to Chrome در مقابل نام آن کلیک نمایید. درصورت مشاهده پیغام پاپ‌آپ، روی گزینه Add extensions بزنید.
استوری ناشناس اینستاگرام
افزونه دیدن استوری اینستاگرام بدون سین خوردن

اکنون تنها کافیست تا وارد نسخه تحت مرورگر اینستاگرام در کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود شوید و اقدام به دیدن استوری ها بدون سین خوردن کنید. اگر تابه‌حال وارد حساب کاربری اینستاگرام خود در لپ‌تاپ یا کامپیوتر نشدید، می‌توانید از مراحل زیرا را به همین جهت دنبال کنید.

  • در نوار آدرس مرورگر خود، عبارت Instagram.com را وارد کرده یا مستقیماً روی این لینک کنید تا به صفحه اصلی اینستاگرام وارد شوید.
  • اکنون دو کادر مشاهده خواهید کرد که در کادر اول باید شماره موبایل همراه با کد کشور (مانند 0989123456789)، ایمیل متصل به حساب کاربری یا نام کاربری خود را وارد نمایید.
  • در کادر دوم نیز رمز عبور اکانت خود را تایپ کرده و سپس روی کلید آبی‌رنگ Log In کلیک کنید.
  • درصورتی‌که قبلاً ورود دو مرحله‌ای را برای حساب کاربری خود فعال کرده باشید، لازم است تا در ادامه، کد احراز هویت دو مرحله‌ای دریافتی از طریق اپلیکیشن یا پیامک را هم وارد کنید.
دیدن استوری بدون سین خوردن

۳. سایت دیدن استوری بدون سین

برخی از سایت‌ها، قابلیت دیدن استوری بدون سین خوردن را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. بعضی از این سایت‌ها نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور شما ندارند، درنتیجه به‌کمک آنها تنها می‌توان اقدام به مشاهده استوری اکانت‌های عمومی (Public) کرد. اگر می‌خواهید استوری اکانت‌های خصوصی (Private) که شخصاً دنبال می‌کنید را ببینید، باید به سراغ سایت‌هایی بروید که امکان لاگین کردن از طریق نام کاربری و رمزعبور اینستاگرام شما را دارند؛ اما استفاده از چنین سایت‌هایی به‌دلیل مسائل امنیتی و جهت جلوگیری از سرقت داده‌های اکانت، به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. در پایین به برخی از سایت‌های فعال در این زمینه اشاره شده است.

  • StorySaver.net
  • StoriesIG.info
  • StoriesDown.com
  • Insta-Navigator.com
  • IGAnony.io
استوری ناشناس اینستاگرام
سایت دیدن استوری بدون سین

سایت‌های گفته شده در بالا‌، علاوه بر اینکه امکان دیدن استوری بدون سین خوردن را فراهم می‌سازند، قابلیت‌های کاربردی دیگری را هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به امکان دانلود ویدیو‌ها و عکس‌های استوری شده با کیفیت بالا و ذخیره آنها در حافظه داخلی گوشی یا کامپیوتر اشاره کرد.

۴. برنامه های دیدن استوری بدون سین خوردن

برخی از اپلیکیشن‌ها به‌منظور دیدن استوری بدون سین به‌شکل اختصاصی توسعه یافته‌اند که درصورت علاقه می‌توانید از امکانات اغلب آنها به‌صورت رایگان بهره بگیرید. البته پیش از هرچیز توجه داشته باشید که احتمال دارد برای دسترسی به استوری‌های دنبال‌شوندگان، نیاز به واردکردن نام کاربری و رمزعبور خود داشته باشید که این مسئله می‌تواند زمینه را برای بروز مشکلات امنیتی و نقض حریم شخصی شما فراهم سازد.

چگونه استوری‌های اینستاگرام را به‌صورت ناشناس مشاهده کنیم؟
Blindstory - Watch Stories

شبکه‌های اجتماعی

Blindstory – Watch Stories

سازنده:
Blind Crow Development
قیمت:
رایگان – با تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای
دسته بندی:
شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل:
اندروید و iOS
حجم:
۷ و ۵۹ مگابایت
زبان:
انگلیسی

برنامه Blindstory یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌ها به‌منظور دیدن استوری بدون سین خوردن است که کاربران می‌توانند به‌صورت رایگان اقدام به دانلود و نصب آن کنند. اپ‌های متعدد دیگری هم در این زمینه وجود دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به Ghostify اشاره کرد که در کنار ویژگی گفته‌شده، امکانات متعدد دیگری در ارتباط با شبکه اجتماعی اینستاگرام پیش روی کاربران خود می‌گذارند.

چگونه استوری‌های اینستاگرام را به‌صورت ناشناس مشاهده کنیم؟
Ghostify: Anon story viewer

شبکه‌های اجتماعی

Ghostify: Anon story viewer

سازنده:
the abc apps‏
قیمت:
رایگان – با پرداخت درون برنامه‌ای
دسته بندی:
شبکه‌های اجتماعی
سیستم عامل:
اندروید و iOS
حجم:
۷ و ۲۴ مگابایت
زبان:
انگلیسی

۵. مشاهده پیش‌نمایش استوری‌ها

یکی دیگر از روش‌های قدیمی اما کاربردی برای دیدن استوری اینستاگرام بدون سین خوردن، مشاهده پیش‌نمایش استوری‌ها است. البته این روش با کمی خطا همراه است و در برخی مواقع هم احتمال دارد که استوری از طرف شما سین بخورد و طرف مقابل، از این موضوع باخبر شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از سایر روش‌های قبلی که در این مطلب آموزشی به آنها پرداخته‌ایم، استفاده کنید؛ اما درصورت علاقه قادر خواهید بود از مسیر پایین نیز بهره بگیرید.

  • وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و درصورت نیاز، نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به اکانت وارد نمایید.
  • اکنون از بخش استوری‌ها، روی استوری نفر قبل از استوری مورد نظر بزنید و سپس انگشت خود را روی صفحه نگه دارید تا استوری ثابت بماند.
  • حالا می‌توانید با سوایپ‌، پیش‌نمایشی از استوری بعدی که مربوط به اکانت مورد نظر است را مشاهده کنید.
دیدن استوری بدون سین خوردن
دیدن استوری بدون اینکه طرف بفهمه

توجه داشته باشید که اگر در این روش، انگشت خود را از روی صفحه بردارید‌، به استوری بعدی منتقل خواهید شد و مشاهده آن توسط شما به کاربر مقابل اطلاع داده می‌شود. پس بهتر است هنگام استفاده از این روش، نهایت دقت را به‌خرج دهید یا همان‌طور که در بالا گفته شد، به سراغ روش‌های جایگزین مثل استفاده از افزونه تحت مرورگر در کامپیوتر یا لپ‌تاپ کنید. همچنین شایان ذکر است که روش گفته‌شده، بیشتر برای استوری‌های حاوی عکس کاربرد دارد و ویدیوها در این حالت پخش نمی‌شوند.

۶. ساخت اکانت دوم برای دیدن استوری بدون سین خوردن

بسیاری از کاربران اینستاگرام، دارای اکانت دوم یا فیک هستند که به‌منظور دنبال‌کردن برخی پیج‌ها از آنها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از این نوع حساب‌های کاربری، اقدام به مشاهده استوری‌های اکانت‌های عمومی به‌شکل ناشناس کنید. همچنین اگر اکانت مورد نظر در لیست دنبال‌شدگان شما قرار داشته باشد، می‌توانید اکانت‌های پیج‌های خصوصی را هم مشاهده کنید.

  • اگر تابه‌حال اقدام به ساخت اکانت دوم در اینستاگرام نکردید و می‌خواهید تا حد ممکن ناشناس باقی بمانید، بهتر است برخی نکات را در این زمینه رعایت کنید که در پایین، به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.
  • برای ساخت اکانت جدید جهت دیدن استوری بدون سین خوردن، از یک ایمیل یا شماره همراه جدید استفاده کنید که قبلاً با آن حساب کاربری اینستاگرام نساخته باشید.
  • بهتر است پروفایل خود را روی حالت خصوصی (پرایوت)‌ قرار دهید و از انتخاب گزینه پابلیک در تنظیمات حریم خصوصی، خودداری به‌عمل آورید.
  • سایر حساب‌های کاربری ازجمله اکانت‌های اینستاگرام یا فیسبوک اصلی خود را به حساب جدید متصل نکنید تا ناشناس باقی بمانید، در غیر این صورت ممکن است دنبال‌کنندگان صفحه اصلی شما به هویت دارنده اکانت دوم پی ببرند.

اگر به‌دنبال محتوای آموزشی بیشتر برای ساخت اکانت دوم اینستاگرام هستید، می‌توانید به سراغ مطلب آموزشی «آموزش ساخت اکانت جدید در اینستاگرام و نکات مربوط به آن» هم بروید که نحوه انجام این کار را به‌شکل کامل شرح داده است.

جمع‌بندی

دیدن استوری اینستاگرام بدون سین خوردن به چندین روش مختلف امکان‌پذیر است که در بالا به بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها اشاره کردیم. البته باید اشاره کنیم که احتمال دارد در آینده با انتشار به‌روزرسانی‌های جدید برای این شبکه اجتماعی‌، برخی از این مسیرها دیگر قابل استفاده نباشند. توصیه ما برای دیدن استوری‌های پیج‌های عمومی، استفاده از وب‌سایت‌های گوناگون نمایش استوری یا ساخت اکانت دوم است. اگر می‌خواهید اقدام به دیدن استوری اکانت پرایوت بدون سین خوردن کنید، بهتر است از افزونه IGStory یا Hiddengram بهره بگیرید که برای مرورگر گوگل کروم در کامپیوتر و لپ‌تاپ منتشر شده است.


سوالات متداول

آیا دیدن استوری بدون سین خوردن امکان‌پذیر است؟

بله؛ با استفاده از اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و افزونه‌های مختلفی که به این منظور توسعه یافته‌اند‌‌، می‌توان اقدام به دیدن استوری اینستاگرام بدون سین خوردن کرد.

بهترین سایت دیدن استوری بدون سین خوردن کدام است؟

سایت‌های مختلفی در این زمینه وجود دارند که از میان آنها می‌توان به Story Saver و Stories IG اشاره نمود که آدرس کامل آنها در داخل متن اشاره شده است.

بهترین راه برای دیدن استوری بدون سین خوردن چیست؟

کمک گرفتن از افزونه‌های مخصوص مرورگر کروم مثل IG Story یا Hiddengram در کنار اپلیکیشن‌ها و سایت‌های توسعه‌یافته برای این کار، بهترین شیوه محسوب می‌شود.

بهترین برنامه موبایل برای دیدن استوری بدون سین خوردن کدام است؟

اگرچه توصیه ما به شما‌، استفاده از افزونه مخصوص مرورگر کروم است؛ اما می‌توانید از اپ‌های موبایل Blind Story و Gramaster هم به این منظور کمک بگیرید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا