عمومی

اپل بار دیگر از فروش مک‌بوک با ۸ گیگابایت رم دفاع کرد: «برای اکثر مردم کافی است»

اپل بار دیگر از فروش مک‌بوک با ۸ گیگابایت رم دفاع کرد: «برای اکثر مردم کافی است»

با عرضه‌ی مک بوک پرو M3 در سال گذشته، کارشناسان بسیاری از اپل به‌دلیل اینکه همچنان مک‌بوک‌های جدید را در کانفیگی با هشت گیگابایت رم می‌فروشد، انتقاد کردند. در آن زمان اپل گفت که هشت گیگابایت رم در مک بوک معادل ۱۶ گیگابایت رم در کامپیوترهای شخصی ویندوزی به‌حساب می‌آید. اکنون این شرکت دوباره از مک‌بوک‌ با رم هشت گیگابایت دفاع کرده است.

ایوان بایز، مدیر بازاریابی مک، در مصاحبه‌ با آی‌تی‌هوم می‌گوید هشت گیگابایت رم در مدل‌های پایه‌ی مک‌بوک برای اکثر کارهایی که کاربران با این دستگاه‌ها انجام می‌دهند، کافی است. او از وب‌گردی، پخش محتوا، ویرایش عکس و ویدیو سبک و بازی‌های معمولی به‌عنوان نمونه‌هایی از کارهای روزمره یاد کرد.

کیت برگرون، معاون مهندسی سخت‌افزار اپل، تراشه‌های اپل سیلیکون را ب‌خاطر معماری رم یکپارچه‌ی آن‌ها تحسین کرد. این سبک معماری باعث می‌شود مک از سخت‌افزار تعبیه‌شده در تراشه‌ها نهایت استفاده را ببرد. سال گذشته، یکی دیگر از مدیران گفت که اپل از رم موجود در مک‌‌بوک‌های مجهز به تراشه‌های سری M به بهترین شکل استفاده می‌کند.

گفته‌های بایز بیشتر روی مک‌ بوک ایر M3 متمرکز بودند. در واقع به گفته‌ی او، کاربران می‌توانند اکثر کارهای ساده را بدون هیچ نگرانی با هشت گیگابایت رم اجرا کنند؛ اما کسانی که قصد دارند از مک‌بوک خود برای ویرایش ویدیو پیشرفته یا برنامه‌نویسی استفاده کنند، ممکن است به‌دلیل کمبود رم با مشکلاتی مواجه شوند.

مدیران اپل در مورد اینکه چگونه تراشه‌های اپل سیلیکون برای کارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی ایدئال هستند، صحبت کردند. در مصاحبه‌ی یادشده اشاره شد که اپل به لطف سخت‌افزار پیشرفته و ویژگی‌های جدید macOS مانند Game Porting Toolkit، روی تبدیل مک به یک پلتفرم بازی مناسب تمرکز کرده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا