تکنولوژی

تراشه‌های TSMC در ایالات‌متحده و آلمان ظاهراً هزینه تولید بالاتری دارند

تراشه‌های TSMC در ایالات‌متحده و آلمان ظاهراً هزینه تولید بالاتری دارند

شرکت TSMCمی‌گوید تراشه‌های تولیدشده در ایالات‌متحده و آلمان هزینه بیشتری خواهند داشت. این شرکت قصد دارد کارخانه‌های جدیدی برای تولید نیمه‌هادی در ایالات‌متحده، آلمان و سایر جهان را‌ه‌اندازی کند و سرمایه‌گذاری‌هایی نیز در این زمینه انجام داده است.

با این وجود، تولید تراشه در خارج از تایوان که مقر TSMC است، مستلزم هزینه‌های اضافی قابل توجهی است که به‌ناچار به مشتریان نهایی منتقل می‌شود.

تراشه‌های TSMC در ایالات‌متحده و آلمان ظاهراً هزینه تولید بالاتری دارند

آیا هزینه تولید تراشه‌های TSMC در همه کشورها یکسان است؟

مدیرعامل TSMC اخیراً اعلام کرد که ریزتراشه‌های تولیدشده در خارج از تایوان، ازجمله در ایالات‌متحده، هزینه‌های تولید بالاتری را متحمل خواهند شد. این کارخانه ریخته‌گری تایوانی درحال‌حاضر ظرفیت تولید خود را در سطح جهانی گسترش می‌دهد، اما این اقدام نیازمند یک استراتژی قیمت‌گذاری جدید برای همسویی با منافع سهامداران است.

در جریان گفتگو با سهامداران، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که TSMC با افزایش هزینه‌های مرتبط با برنامه‌های توسعه بین‌المللی مواجه است. این هزینه‌های بالا به عواملی مانند تورم، هزینه‌های انرژی و سایر موارد مربوط به مسائل عملیاتی مربوط می‌شود. در نتیجه، TSMC پیش‌بینی می‌کند که این هزینه‌های اضافی را با مشتریان خود به‌اشتراک بگذارد و بحث‌های اولیه درحال انجام است.

این شرکت قبلاً چالش‌های دیگری در زمینه راه‌اندازی تأسیسات ساخت تراشه در خارج از تایوان را نیز مطرح کرده بود. برای مثال برخی هزینه‌های تولید، هزینه‌های عملیاتی، هزینه‌های وابسته با نیروی کار و سایر عوامل مرتبط نیز مورد توجه است.

جاه‌طلبی‌های TSMC برای توسعه فعالیت در سطح جهانی، یکی از اولویت‌های این شرکت است. تمرکز بر سودآوری احتمالاً منجر ایجاد برخی بحث‌ها خواهد شد که شرکت باید آن‌ها را حل‌وفصل کند. هدف TSMC کاهش هزینه های اضافی از طریق استراتژی قیمت‌گذاری هدفمند است.

این شرکت قصد دارد برای پیشبرد توسعه خود در خرج از تایوان، با نهادهای دولتی همکاری کند و به‌طور بالقوه به‌دنبال کمک مالی و دریافت یارانه است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا