رمز ارز

به رشد پروژه Uniswap امیدوار باشیم یا نه؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در بازار ارزهای دیجیتال، پروتکل Uniswap از نظر حجم کارمزد پرداختی حاصل از تراکنش‌های این ارز در سال گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط Terminal token، این پروژه از نظر کارمزدهای ایجادکرده در رتبه سوم قرار گرفت و نسبت به پروتکل‌های دیگر مانند LIDO، PancakeSwap و شبکه BNB بهتر عمل کرده است.متعاقباً این افزایش حجم کارمزدها، به رشد صرافی غیر متمرکز (DEX) این پلتفرم نیز کمک کرده است. بر اساس داده‌های Terminal token، درآمد Uniswap در هفته گذشته 62.2 درصد افزایش یافته است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

آیا این کارمزدها همیشگی و امکان‌پذیر هستند؟

طبق ارزیابی Dune Analytics در حالی که عملکرد مالی Uniswap بسیار خوب بوده است، تعداد ماهانه کاربران فعال و کاربران منحصربه‌فرد در این پلتفرم کاهش یافته است که به طور بالقوه می‌تواند روی موفقیت پلتفرم DEX تأثیر منفی داشته باشد.
همچنین ارزش استخر Uniswap در سال گذشته کاهش یافته است. ارزش استخر، نشانگر ارزش کل دارایی‌هایی است که در DEX این پروژه معامله می‌شوند و می‌تواند بیانگر کاهش فعالیت تجاری و نقدینگی آن در آینده باشد. این مسئله بسیار برای Uniswap نگران‌کننده است؛ زیرا کمبود نقدینگی می‌تواند خرید و فروش دارایی‌ها را برای کاربران دشوارتر کند.
با این وجود، هولدرهای Uniswap به آن ایمان دارند. علی‌رغم تمام این تحولات منفی، نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) توکن UNI که توکن بومی پروژه Uniswap است، رو به بهبود حرکت می‌کند.
روند روبه‌رشد MVRV می‌تواند این امید را به هولدرهای این توکن بدهد که این ارز در بلندمدت آیندۀ روشنی دارد. علاوه بر این، کاهش روزانه تراکنش‌های ارز UNI می‌تواند این نکته را یادآور شود که بیشتر آدرس‌های دارنده این توکن، به هولد کردن آن ادامه می‌دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا