عمومی

دولت آمریکا سامسونگ را به رفتار غیرمنصفانه در بازار متهم کرد

دولت آمریکا سامسونگ را به رفتار غیرمنصفانه در بازار متهم کرد

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC)، سامسونگ را ملزم کرد رویه‌های ضدرقابتی خود را در این کشور متوقف کند. این سازمان که بر قوانین ضد انحصار نظارت دارد، می‌گوید سامسونگ حق ندارد قیمت خرده‌فروشی محصولاتش را به‌صورت مستقیم از فروشگاه‌ها مطالبه کند. این شرکت حدود ۶ سال قبل‌از آغاز تحقیقات FTC، چنین رویه‌ای را در پیش گرفته بود.

ظاهراً سامسونگ از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های مجاز درخواست کرده است قیمت خرده‌فروشی محصولات را به این شرکت ارائه دهند. این رویه از ژانویه‌ی ۲۰۱۷ (دی و بهمن ۱۳۹۵) تا سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور و مهر ۱۴۰۲) ادامه داشت تا اینکه کمیسیون فدرال تجارت آمریکا تحقیقاتی را آغاز کرد.

گفته می‌شود سامسونگ تا سال ۲۰۲۰ موفق شده بود قیمت خرده‌فروشی ۱۵٬۳۸۹ محصول را از ۱۵۹ نماینده در سراسر آمریکا مطالبه کند. این محصولات شامل یخچال، ماشین لباسشویی و سایر لوازم‌ خانگی می‌شدند.

مطالبه‌ی قیمت خرده‌فروشی، اقدامی غیرقانونی محسوب می‌شود؛ زیرا این اطلاعات، بخشی از اسرار تجاری به‌حساب می‌آیند.

به‌نوشته‌ی سم‌موبایل، سامسونگ از این داده‌های قیمتی برای ارزیابی عملکرد نمایندگی‌های خود و اعطای برخی مشوق‌های خاص استفاده کرده است. FTC می‌گوید به رصد این موضوع ادامه خواهد داد تا از دخالت‌نکردن غول فناوری کره‌ی جنوبی در امور خرده‌فروشان اطمینان حاصل کند.

یکی از مقامات کمیسیون گفت: «اقدامات سامسونگ مبنی‌بر مطالبه‌ی قیمت خرده‌فروشی محصولاتش از خرده‌فروشان، دخالتی آشکار در عملیات تجاری محسوب می‌شود که قوانین آمریکا را نقض می‌کند. اطلاعات مربوط به حاشیه‌ی سود، محرمانه هستند؛ زیرا این داده‌ها می‌توانند بر مفاد و شرایط قراردادهای منعقدشده بین دوطرف تأثیر بگذارند.»

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا