تکنولوژی

نسل بعدی هدست اپل ویژن پرو احتمالاً تا پایان 2026 عرضه نخواهد شد

نسل بعدی هدست اپل ویژن پرو احتمالاً تا پایان 2026 عرضه نخواهد شد

اپل ظاهراً هنوز راهکاری برای کاهش هزینه تولید هدست 3 هزار دلاری ویژن پرو پیدا نکرده است؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که تا پایان سال 2026، خبری از نسل بعدی این هدست نخواهد بود.

تقاضای خرید هدست اپل ویژن پرو به‌آرامی درحال کاهش است. بااین‌وجود، اپل حتی یک قدم از اهداف بلندمدت خود در مورد این دستگاه عقب‌نشینی نکرده است. به‌ گزارش بلومبرگ، جانشین هدست واقعیت ترکیبی 3499 دلاری اپل ممکن است تا پایان سال 2026 نیز عرضه نشود.

اپل با مسائل مختلفی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. یکی از مسائل اصلی که این شرکت درحال رسیدگی به آن است، موضوع قیمت‌گذاری است. برای آنکه اپل بتواند هدست واقعیت افزوده خود را با قیمتی مناسب‌تر به بازار عرضه کند، غول فناوری باید هزینه قطعات اولیه را کاهش دهد. اما در عمل، اگر این شرکت بخواهد چنین مسیری را طی کند، راهی سخت و طولانی در پیش دارد تا بتواند یک گجت پوشیدنی مقرون‌به‌صرفه در دسترس کاربران قرار دهد.

نسل بعدی هدست اپل ویژن پرو احتمالاً تا پایان 2026 عرضه نخواهد شد

نسل بعدی هدست اپل ویژن پرو با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد؟

نسل دوم اپل ویژن پرو می‌تواند با نمایشگر سایر تأمین‌کنندگان بازار عرضه شود. یعنی علاوه‌ بر سونی، تأمین‌کنندگان دیگر نمایشگرهای میکرو اولد ممکن است بتوانند تأمین این قطعه را بر عهده بگیرند؛ البته کیفیت آن‌ها باید تأیید شود.

گفته می‌شود که اپل در تلاش است تا قیمت پنل‌های میکرو اولد 4K را حدود 456 دلار کاهش دهد. این شرکت ظاهراً درحال ارزیابی دو تأمین‌کننده نمایشگر چینی است. به گفته «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، عرضه نسخه جانشین هدست اپل ویژن پرو ممکن است تا پایان سال 2026 اتفاق نیفتد. این محصول باید قبل از عرضه نسل دوم، با کاهش هزینه چشمگیری روبه‌رو شود. اپل هنوز تصمیم نگرفته است که چگونه و از چه طریقی می‌خواهد هزینه تولید هدست واقعیت افزوده خود را پایین بیاورد.

باید دید درنهایت اپل چه تصمیمی برای نسل بعدی هدست اپل ویژن پرو می‌گیرد و آیا می‌تواند نسخه بعدی را با قیمتی مناسب‌تر به بازار عرضه کند یا خیر.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا