عمومی

ایکس باکس سری زد؛ آیا کنسول جدید مایکروسافت در راه است؟

ایکس باکس سری زد؛ آیا کنسول جدید مایکروسافت در راه است؟

کنسول ایکس باکس سری زد در هفته‌های اخیر بارها به بحث گذاشته شده و این سؤال را به‌وجود آورده است که آیا مایکروسافت واقعاً روی چنین محصولی کار می‌کند؟ کنسول سری زد به‌شکل رسمی وجود ندارد و ظاهراً اصطلاح ساخته‌شده‌ی طرفداران است که به کنسول احتمالی بعدی ایکس باکس یا کنسول دستی مایکروسافت در آینده اشاره می‌کند.

به‌گزارش ویندوز سنترال، احتمال دارد مایکروسافت در آینده‌ای نه‌چندان دور کنسول دستی اختصاصی وارد بازار کند و ممکن است اسم این دستگاه ایکس باکس سری زد باشد.

آیا ایکس باکس سری زد وجود دارد؟

افراد زیادی در انجمن‌های آنلاین بازی و ردیت به کنسول ایکس باکس سری زد اشاره می‌کنند. این کنسول هنوز واقعی نیست؛ اما معرفی آن در آینده بعید به‌نظر نمی‌رسد.

حرف زد (Z) برای کنسول بعدی مایکروسافت با الهام از نام‌‌های دو کنسول فعلی، یعنی ایکس باکس سری اس (S) و ایکس باکس سری ایکس (X) انتخاب شده است.

طراحی کنسول ایکس باکس سری ایکس

lastech

ایکس باکس سری ایکس گرافیک پرقدرت‌تری از سری اس ارائه می‌کند و در بخش‌های CPU و SSD با کنسول سری اس مشابه است.

سخت‌افزار ایکس باکس سری زد چگونه خواهد بود؟

در‌حال‌حاضر، مشخصات سخت‌افزاری ایکس باکس بعدی معلوم نیست. گمانه‌زنی‌های فعلی از کنسول بازی دستی خبر می‌دهند. این ایده به‌دلیل برخی از گفته‌های فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، محتمل به‌نظر می‌رسد.

کنسول دستی امکان پیدا‌کردن مخاطبان کاملاً جدید و فراتر از بازار کنسول‌های فعلی را به مایکروسافت می‌دهد. نینتندو سوئیچ و استیم دک کنسول‌های بازی هیبریدی (هم‌زمان کنسول خانگی و دستی) موفقی هستند. با اضافه‌شدن کنسول دستی به مجموعه‌ی ایکس باکس، افراد می‌توانند بازی‌های خود را خارج از خانه و با اتکا به Xbox Cloud Gaming اجرا کنند.

چند سال پیش، از روی برخی اسناد فاش‌شده مشخص شد که مایکروسافت در حال بررسی ایده‌های مربوط به کنسول هیبریدی یا دستی ایکس‌باکس بوده است.

سارا باند، رئیس ایکس‌باکس، زمستان سال گذشته اشاره کرد که تیم‌های سخت‌افزاری در ایکس‌باکس در حال کار روی ارائه‌ی «بزرگ‌ترین جهش» نسلی در مدل جدید کنسول بازی مایکروسافت هستند.

با‌توجه‌به محدودیت‌های طبیعی موجود در کنسول‌های بازی دستی مانند گرما و قدرت و فضای فیزیکی که همگی مشکلات طراحی متفاوتی دارند، بعید به‌نظر می‌رسد که باند به دستگاه دستی اشاره کرده باشد. بااین‌حال، این موضوع احتمال عرضه‌ی کنسول دستی در آینده را رد نمی‌کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا