رمز ارز

سقوط بازار کریپتو در پی دستگیری بنیانگذاران کیف پول سامورایی! ماجرا چیست؟

سقوط بازار کریپتو در پی دستگیری بنیانگذاران کیف پول سامورایی! ماجرا چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت‌کوین، اتریوم و سایر آلت‌کوین‌های اصلی در بحبوحه اخبار مربوط به دستگیری بنیانگذاران کیف پول سامورایی (Samourai) توسط وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) و در پی ادامه تنش‌های جاری در خاورمیانه و همچنین نوسانات پس از هاوینگ، برای مدت کوتاهی کاهش قیمت را تجربه کردند.

در تاریخ ۲۴ آوریل، گزارش شد که کئون رودریگز (Keonne Rodriguez)، مدیر عامل کیف پول رمزارزی سامورایی و ویلیام هیل (William Hill)، مدیر ارشد فناوری آن، به پول‌شویی و انتقال وجوه بدون مجوز متهم شده‌اند.

بنا بر اعلام نهاد‌های قانونی ایالات متحده، کیف پول سامورایی، میلیاردها دلار معاملات غیرقانونی و پولشویی را تسهیل کرده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده، در این باره می‌گوید که کیف پول سامورایی یک مرکز اصلی برای پولشویی درآمدهای مجرمانه از بازارهای آنلاین بدون مجوز، مانند سیلک‌رود (Silk Road) و هیدرا مارکت (Hydra Market) بوده است.

خدمات این کیف پول علاوه بر تخطی از مقررات مالی، راه امنی را برای مجرمان فراهم کرده تا منشأ منافع به دست آمده را پنهان کنند.

علاوه بر این، مامور ویژه توماس فاتوروسو (Thomas Fattorusso)، از بخش تحقیقات جنایی (IRS-CI) سرویس درآمد داخلی (IRS)، عنوان کرد که ۲ میلیارد دلار از طریق کیف پول سامورایی بدون بررسی و نظارت در جریان بوده است. از همین طریق، حدود ۱۰۰ میلیون دلار پول‌شویی انجام شده است.

یک ساعت پس از اعلام این خبر توسط وزارت دادگستری، قیمت بیت کوین ۳.۶ درصد کاهش یافت و به زیر سطوح حمایت کلیدی خود در ۶۳۷۱۰ دلار رسید.

با این حال، با گذشت زمان، شرایط کمی بهبود پیدا کرد و قیمت تا ۶۴۵۴۶ دلار افزایش یافت.

قیمت اتریوم نیز به دنبال انتشار این خبر، ۲.۵۱ درصد کاهش یافت و به ۳۱۵۸ دلار سقوط کرد، اما در ادامه نتوانست بهبود پیدا کند.

آلت‌کوین‌های برتر نیز متحمل ضررهایی شدند. در همین راستا، قیمت میم‌کوین پپه ۶.۴ درصد، شیبا اینو ۲.۷ درصد و دوج‌کوین ۳.۲ درصد کاهش یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا