عمومی

عقب‌نشینی ایلان ماسک؛ ایکس از حکم دادگاه برزیل تبعیت می‌کند

عقب‌نشینی ایلان ماسک؛ ایکس از حکم دادگاه برزیل تبعیت می‌کند

طبق سندی که به‌دست رویترز رسیده است، وکلای ایکس (توییتر سابق) به دیوان عالی برزیل اعلام کردند شبکه‌ی اجتماعی مذکور از همه‌ی احکام صادرشده از طرف این دادگاه تبعیت خواهد کرد.

سند جدید پس‌ از آن تنظیم شده است که ایلان ماسک هفته‌ی گذشته با تصمیم قاضی مبنی‌بر مسدودسازی برخی حساب‌های کاربری در برزیل مخالفت کرد. پیش‌ازاین، شعبه‌ی برزیل پلتفرم ایکس در سندی جداگانه خطاب به قاضی اعلام کرده بود این شبکه‌ی اجتماعی حکام دادگاه برزیل را نخواهد پذیرفت.

به‌نظر می‌رسد موضع شعبه‌ی برزیل ایکس تغییر کرده و در نامه‌ی وکلای این شرکت به قاضی نوشته شده است: «همان‌طور که قبلاً به پلیس فدرال اطلاع داده شد، ایکس برزیل اعلام می‌کند همه‌ی احکام صادرشده ازطرف دیوان عالی و دیوان عالی انتخابات، همچنان به‌طور کامل در ایکس کورپ اجرا خواهد شد.»

ایلان ماسک، مالک ایکس و طرفدار سرسخت آزادی بیان، قبلاً گفته بود همه‌ی محدودیت‌های اعمال‌شده از طرف قاضی را لغو خواهد کرد، زیرا آن‌ها را غیرقانونی می‌داند. او همچنین خواستار استعفای قاضی شده بود.

قاضی در واکنش به اظهارات ماسک، تحقیقاتی را با عنوان «مانع‌تراشی در مسیر عدالت» علیه این میلیاردر آغاز کرد. قاضی درحال‌حاضر مشغول بررسی فعالیت «گروه‌های شبه‌نظامی دیجیتال» است که به انتشار اخبار جعلی و پیام‌های نفرت‌پراکنی در دوران ریاست جمهوری ژائیر بولسونار، رئیس جمهور پیشین، متهم هستند.

ایکس اعلام کرد ازطرف کمیته‌ی قضایی مجلس نمایندگان آمریکا احضار شده است تا اطلاعاتی در مورد دستورات دیوان عالی برزیل مبنی‌بر تعدیل محتوا ارائه دهد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا