رمز ارز

رشد معاملات NFTها در ماه فوریه! برندگان بازار چه کسانی بودند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) در چند ماه گذشته در حال رشد بوده‌اند و ماه فوریه نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.
طبق گزارش‎ها، در ماه فوریه، با افزایش حجم معاملات و به 2 میلیارد دلار رسیدن آن که بالاترین رقم از می 2022 بود، پلتفرم محبوب معاملات توکن‌های غیرمثلی Blur، با 1.3 میلیارد دلاری حجم معاملات خود بر بازار تسلط داشت. این افزایش نشان‌دهنده رشد 117 درصدی نسبت به ماه قبل است.
بخش NFT نیز در فوریه تسلط خود در بازار را افزایش داد و از 8.47 درصد در ژانویه به 9.46 درصد رسید و به طور میانگین، روزانه 153337 کیف پول فعال منحصربه‌فرد (dUAW) داشت. اکوسیستم دیفای نیز با میانگین 390675 کیف پول فعال منحصربه‌فرد، رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد و تسلط آن از 21 درصد در ژانویه به 24 درصد در فوریه افزایش یافت.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

شبکه پالیگان، زنجیره جانبی اتریوم، نیز شاهد افزایش انفجاری 147 درصدی در این حوزه بود و به 39 میلیون دلار حجم معاملات NFT رسید. در همین راستا، پلتفرم‌های دیگری مانند Immutable X و BNB Chain نیز ماه بسیار خوبی را از این لحاظ سپری کردند.
طبق گزارش‌ها، Immutable X که عمدتاً بر بازی‌های ویدیویی تمرکز دارد، شاهد افزایش 71 درصدی حجم معاملات NFT بود که مجموعاً 24.4 میلیون دلار شد. زنجیره BNB با 7 میلیون دلار حجم معاملات NFT نیز رشد مشابهی را تجربه کرد.
با این حال، ستاره دنیای NFTها، پلتفرم Blur بود که دارای یک الگوی معاملاتی منحصربه‌فرد است که آن را از سایر بازارهای NFT متمایز می‌کند. این پلتفرم برای جذب کسانی است که در معاملات با حجم بالا و نوسان معقول شرکت می‌کنند.
افزایش بی‌سابقه معاملات NFT در Blur عمدتاً توسط نهنگ‌ها انجام می‌شود که در خرید و فروش مداوم NFT‌ها از طریق استخرهای پیشنهادی شرکت می‌کنند تا پاداش‌های نمادین برای ایردراپ بعدی را دریافت کنند. با این حال، همه موافق این اتفاق نیستند و این نوع مبادله توکن را مساوی با شستشوی پول‌های کثیف می‌دانند.
علی‌رغم اختلاف نظرها، Blur معتقد است که پلتفرم آن نسبت به آنچه قبلاً مورد استفاده بود، درصد کمتری از معاملات پولشویی را دارد و به داده‌های شرکت Dune Analytics به عنوان مدرکی برای این ادعای خود استناد می‌کند.

منبع

بی این کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا